پذیرش، رضا؛ سرور، پارمیس؛ حیدری، یدالله و پرهیزیراد، آرمین (1392). ارزیابی اثرات محیطی گردشگری انبوه در تنگه واشی با استفاده از مدل DPSIR، ماهنامه پیام سبز. 13 (112)، 114-113.
حیدری، علیاکبر؛ امیرحاجیلو، الهام؛ کارخانه، معصومه؛ احمدی فرد، نرگس (1392). ارزیابی نقش منظر فضاهای جمعی در کیفیت شهری، نمونه موردی: منطقه یک تهران، فصلنامه معماری و شهرسازی آرمانشهر، 11، 323-335.
رضوانی، محمدرضا؛ نجارزاده، محمد؛ ترابی، ذبیح الله (1395). چالشها و مباحث توسعه گردشگری کشاورزی موردمطالعه: مناطق روستایی شاهرود، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 11(36)، 84-61.
صداقتی، عاطفه؛ درتومی، شهلا (1395). ارزیابی کیفیت بصری و میزان ادراک مناظر در مسیرهای منتهی به شهر (مطالعه موردی: شهر بجنورد)، جغرافیا و پایداری محیط، 6 (21) ، 91-108.
قاسمنژاد، مریم؛ شایان، سیاوش؛ زارع، غلامرضا (1393). تحلیل توانمندی ارزش گردشگری ژئومورفوسایتها (مطالعه موردی: شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین)، فصلنامه جغرافیا و توسعه ناحیهای، 12 (23)، 25-46.
قدیمی، محمدرضا؛ مشیری، سعید (1381). مدلسازی و پیشبینی رشد اقتصادی ایران با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، 12، 125-97.
قنبری، ابوالفضل؛ حجازی، میراسدالله؛ قنبری، محمد (1392). ارزیابی توانمندی زمین گردشگری مکانهای ژئومورفولوژیکی موجود در روستای کندوان، فصلنامه مسکن و محیط روستا، 32 (131)، 109-119.
منتظر حجت، امیرحسین؛ انواری، ابراهیم؛ باشی، مهناز (1397). ارزشگذاری اقتصادی جاذبههای گردشگری آبشارهای باستانی شوشتر، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 13(42)، 39-21.
Amekawa, Y. (2011) Agroecology and sustainable livelihoods: Towards an integrated approach to rural development, Journal of Sustainable Agriculture, 35(2), pp. 118-162.
Bishop, I. D. & Hulse, D. W. (2007) Prediction of Scenic Beauty using Mapped Data and Geographic Information Systems. Landscape and Urban Planning. 30 (1), pp. 59-70.
Chen, B., Adimo, O. A., & Bao, Z. (2009), Assessment of aesthetic quality and multiple functions of urban green space from the users’ perspective: The case of Hangzhou Flower Garden, China, Landscape and urban planning, 93(1), pp. 76-82.
Chon, J., & Scott Shafer, C. (2009) Aesthetic responses to urban greenway trail environments. Landscape Research, 34(1), pp. 83-104.
Deng, J., King, B., & Bauer, T. (2002) Evaluating natural attractions for tourism. Annals of tourism research, 29(2), pp. 422-438.
Domon, G. (2011) Landscape as resource: Consequences, challenges and opportunities for rural development. Landscape and urban planning, 100 (4), pp. 338-340.
Dramstad, W. E., Tveit, M. S., Fjellstad, W., & Fry, G. L. (2006). Relationships between visual landscape preferences and map-based indicators of landscape structure. Landscape and urban planning, 78(4), 465-47.
Govindan, K., Loisi, R. V., & Roma, R. (2016). Greenways for rural sustainable development: an integration between geographic information systems and group analytic hierarchy process. Land use policy, 50, 429-440.
Hunziker, M., Felber, P., Gehring, K., Buchecker, M., Bauer, N., & Kienast, F. (2008) Evaluation of landscape change by different social groups: results of two empirical studies in Switzerland, Mountain Research and Development, 28(2), pp.140-147.
Mikhailenko, A. V., Nazarenko, O. V., Ruban, D. A., & Zayats, P. P. (2017). Aesthetics-based classification of geological structures in outcrops for geotourism purposes: a tentative proposal. Geologos, 23(1), 45-52.
Phillips, W. J., Wolfe, K., Hodur, N., Leistritz, L. (2013) Tourist word of mouth and revisit intentions to rural tourism destinations: A case of North Dakota, USA, International journal of tourism research, 15(1), pp. 93-104.
Shuttleworth, S. (1979), The evaluation of landscape quality, Landscape Research, 5(1), pp. 14-15.
Toutakhane, A. M. (2018). Influencing Factors On Performance Of Social Behavior Settings At Parks And Green Spaces Of Tabriz. Journal of Urban and Regional Analysis, 10(2), 199-215.
Toutakhane, A. M., & Mofareh, M. (2016). Investigation And Evaluation Of Spatial Patterns In Tabriz Parks Using Landscape Metrics. Journal of Urban and Environmental Engineering, 10(2), 263-269.
Tsai, C.-T. S., & Wang, Y.-C. (2017). Experiential value in branding food tourism. Journal of Destination Marketing & Management, 6(1), 56-65.
Tyrväinen, L., & Tahvanainen, L. (2008) Using computer graphics for assessing the aesthetic value of large-scale rural landscapes, Scandinavian Journal of Forest Research, 14(3), pp. 282-288.
Tyrväinen, L., Silvennoinen, H., & Kolehmainen, O. (2003) Ecological and aesthetic values in urban forest management, Urban Forestry & Urban Greening, 1(3), pp. 135-149.
Vilches-Montero, S., Hashim, N. M. H. N., Pandit, A., & Bravo-Olavarria, R. (2018). Using the senses to evaluate aesthetic products at the point of sale: The moderating role of consumers’ goals. Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 82-90.