ابراهیمپور، حبیب، سیدنقوی، میرعلی و یعقوبی، نورمحمد. (1390). عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل. فصلنامه مطالعات گردشگری. شماره 14، 72-69.
پیرس، فیلیپ.(2005). رفتار گردشگر. ترجمه حمید ضرغام بروجنی. (1391)، تهران: مهکامه.
جهانیان، بهنمیری. (1394). حمایت ساکنان محلی از توسعه گردشگری: نقش تصویر مقصد ساکنان محلی و اثرات ادراکشده گردشگران (موردمطالعه: شهر بابلسر). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشکده گردشگری، دانشگاه سمنان.
دهدشتی، شاهرخ و فیاضی، مرتضی. (1390)، مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری، تهران: مهکامه.
کاظمی، مهدی. (1387)، تحلیل ادراک شهروندان زاهدانی در توسعه گردشگری چابهار. جغرافیا و توسعه، شماره 12.
غفاری، محمد؛ رضایی دولت آبادی، حسین و دهقانی اناری، فرشید. (1393). تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقصد. مدیریت فرهنگسازمانی. دوره 12، شماره 3. پاییز 93، 568-551.
کروبی، مهدی؛ وفایی، امیرعباس و سیدی، پیمان. (1396). عوامل مؤثر بر رضایت کلی با نقش میانجی ارزش ویژه برند مقصد گردشگری. فصلنامه گردشگری و توسعه. شماره 10، بهار 96، 22-1.
محمدیان، رحیمه. (1391). بررسی تاریخچه ارگ قدیم بم. پایاننامه کارشناسی ارشد ایرانشناسی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه شیراز.
نگارش، حسین و پودینه، محمدرضا. (2010)، سونامی و احتمال وقوع آن در ایران. برنامهریزی مدیریت بلایا و مخاطرات محیطی در راستای توسعه پایدار. چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام. زاهدان، فروردین 89.
نصرالهی، عبداله. (1390). میراث فرهنگی جهانی. سمنان: آبرخ.
وای گی، چاک. (1386). جهانگردی در چشمانداز جامع. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
وثوقی، لیلا و خانی، فضیله. (1395). مروری بر مبانی، رویکردها و مدلهای برنامهریزی گردشگری. تهران: مهکامه.
ولاشجردی فراهانی، راضیه. (1391). برنامهریزی توسعه گردشگری با رویکرد تحلیلی عرضه و تقاضا (مطالعه موردی: شهرستان محلات). پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی توریسم. دانشگاه سیستان و بلوچستان.
همتی، رضا و داود، زهرانی. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رضامندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهان به مثابه برند گردشگری. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره 10، .204-188.
Chen, C. F. and Tsai, D. C. (2007). How destination image and evaluate factors affect behavioral intentions?. Tourism Management, 28, 1115-1122.
Ghaderi, Z., Saboori, B. & Khoshkam, M. (2016). Does security matter in tourism demand?. Current Issues in Tourism, 20, 552-565.
Lee, S. & Bai, B. (2015). Influence of popular culture on special interest tourists' destination image. Tourism Management, 52, 161-169.
Luzzi, G. & Fluckiger, Y. (2003). An econometric estimation of the demand for tourism: the case of Switzerland. Pacific economic review, 8(3), 289–303.
Mill, R. C., and Morrison, A. M. (1992). The Tourism System: an Introductory Text. New Jersey. Annals of tourism research, 13, 143-146.
Miller, D.S. (2008)."Disaster tourism and disaster landscape attractions after Hurricane Katrina An auto-ethnographic journey", International Journal of Culture. Tourism and Hospitality Research, 2(2), 115–131.
Nagai, N. (2012). Disaster Tourism The Role of Tourism in Post-Disaster Period of Great East Japan Earthquake. Master of arts in development studies. International Intitute of Social Studies. Japan.
Parisi, F., Augenti, N. (2013). Earthquake damages to cultural heritage constructions and simplified assessment of artworks. Engineering Failure Analysis, 34, 735–760.
Podoshen, J.S. (2013). Dark tourism motivations: Simulation, emotional contagion and topographic comparison. Tourism Management, 35, 263-271.
Rucinska, D. (2016). Natural Disaster Tourism as a Type of Dark Tourism. International Journal of Social. Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering , 10(5), 1458-141462
Song, H., Van der Veen, R., Li, G. & Chen, J. L. (2012). The Hong Kong tourist satisfaction index. Annals of Tourism Research, 39, 459-479.
Tang, Y. (2013). Travel Motivation, Destination Image and Visitor Satisfaction of International Tourists After the 2008 Wenchuan Earthquake. Asia Pacific Journal of Tourism Research. 1258-1277.
Wang, H.Y. (2015). Determinants hindering the intention of tourists to visit disaster-hit destinations. Current Issues in Tourism, 20. Issue 5. 459-479.
Yan, B.J., Zhang, J., Zhang, H.L., Lu, S.J. & Guo, Y.R. (2016). Investigating the motivation-experience relationship in a dark tourism space: A case study of the Beichuan earthquake relics, China. Tourism Management, 53, 108-121.