اشتراوس، آنسلم وکوربین، جولیت. (1393). اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک محمدی، چاپ سوم، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگ.
بارل، گیبسن و مورگان، گارت. (1396). نظریههای کلان جامعهشناسی و تجزیهوتحلیل سازمان، ترجمه محمدتقی نوروزی، چاپ هشتم، تهران، انتشارات سمت.
بروجنی، ضرغام و توحیدلو، معصومه. (1390). الگوی مدیریت اثربخش گردشگری موردمطالعه: مقصد مذهبی مشهد، مطالعات مدیریت گردشگری، 7(16)، 52-25.
تاجزاده نمین، ابوالفضل، اسمعیل مشرفی، فاطمه. (1392). «اولویتبندی مؤلفههای ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی»، مطالعات مدیریت گردشگری، 8(24)، 58-35.
تسیو تسو، رودولا اچ و گلداسمیت، رونالد ارل. (1391). بازاریابی استراتژیک در خدماتدهی گردشگری، ترجمه شفیعی، زاهد، چاپ اول، اصفهان، انتشارات کنکاش.
داناییفرد، حسن و اسلامی، آذر. (1390). ساخت نظریه بیتفاوتی سازمانی: کاربرد استراتژی پژوهشی نظریه دادهبنیاد در عمل، چاپ اول، تهران، دانشگاه امام صادق.
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی. (1386). «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد»، اندیشه مدیریت، 1(2)، 97-69.
رحیمپور، علی و سیدحسینی، سیدداوود. (1379). سیمای جهانگردی اسلامی، چاپ اول، تهران، انتشارات محیا.
رضایی، شمسالدین (1396). «طراحی مدل درآمدزایی باشگاههای فوتبال ایران: با رویکرد گراندد تئوری»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 6(3)، پیاپی 23، 116-101.
زیارتی عزیز، اکرم. (1390). گردشگری دینی درآیات و روایات، همایش بینالمللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ و زیارت، مشهد.
سقایی، مهدی و جوانبخت قهفرخی، زهره. (1392). «تحلیلی بر آمار گردشگران و زائران داخلی ورودی به کلانشهر مشهد با استفاده از مدلهای سری زمانی»، تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 13(28)، 94-71.
شفریتز، جیام و استیون اوت، جی. (1396). تئوریهای سازمان اسطورهها، ترجمه علی پارسائیان، چاپ پنجم، تهران، انتشارات ترمه.
شفیعی، اعظم (1394). ساخت و مدیریت نظاممند برند مقصد گردشگری (مطالعه موردی: کاشان)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری گرایش برنامهریزی و توسعه توریسم، دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری، دانشگاه هنر اصفهان.
عربشاهی، معصومه؛ بهبودی، امید و کشفی، سید محمدامین. (1396). تحلیل نقش عوامل رانشی و کششی در توسعه گردشگری مذهبی در شهر مقدس قم، گردشگری و توسعه، 6(3)، 79-58.
عزیزپور، فرهاد و فتحیزاده، فرح. (1396). موانع و چالشهای تحقق مدیریت یکپارچه گردشگری در کلانشهر مشهد، گردشگری شهری، 4(2)، 60-47.
کریمی علویجه، محمدرضا؛ احمدی، محمدمهدی و نظری، مهسا. (1394). بررسی اثرات ارزشهای سنتی و ارزشهای اسلامی بر رضایت و وفاداری گردشگران خارجی شهر قم، مطالعات مدیریت گردشگری، 10(32)، 42-21.
مافی، عزتالله و سقایی، مهدی. (1389). نگاهی به اقتصاد گردشگری در کلانشهرها (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)، جغرافیا و توسعه ناحیهای، 15، 292-267.
محمدی یگانه، بهروز؛ احدنژاد روشتی، محسن؛ ابراهیمزاده، مانیاو چراغی، مهدی (1392). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در نواحی برگزاری جشنوارههای مذهبی، مطالعه موردی: روستای شاه شهیدان رودبار، مراسم علمواچینی، مطالعات مدیریت گردشگری، 8(23)، 69-51.
موسوی، میرنجف؛ سلطانی، ناصر و باقری کشکولی، علی. (1393). تحلیلی بر نقش مذهب در توسعه گردشگری مذهبی، پژوهشهای جغرافیای انسانی 46(4)، 841-825.
نودهی، فرامرز؛ بهروان، حسین؛ یوسفی، علی و محمدپور، احمد. (1393). «بازشناسی مفهوم سوغات در گردشگری مذهبی»، راهبرد اجتماعی فرهنگی، 3(12)، 137-115.
همایون، محمدهادی. (1391). جهانگردی؛ ارتباطی میان فرهنگی: مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی، چاپ دوم، تهران، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
هومن، حیدرعلی. (1394). راهنمای عملی پژوهش کیفی، چاپ ششم، تهران: انتشارات سمت.
Ashworth, G., & Kavaratzis, M. (2009). Beyond the logo: Brand management for cities. Journal of Brand Management, 16(8), 520-531.
Bailey, N. (2008). The challenge and response to global tourism in the post-modern era: the commodification, reconfiguration and mutual transformation of Habana Vieja, Cuba. Urban Studies, 45(5-6), 1079-1096.
Cole, S. (2007). Beyond authenticity and commodification. Annals of Tourism Research, 34(4), 943-960.
Creswell, J. W. (2005), Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (2nd edition).
Go, F. (1997). Entrepreneurs and the tourism industry in developing countries. Tourism, small entrepreneurs and sustainable development, 5-22.
Goulding, C. (2000). The commodification of the past, postmodern pastiche, and the search for authentic experiences at contemporary heritage attractions. European Journal of Marketing, 34(7), 835-853.
Hung, K., Yang, X., Wassler, P., Wang, D., Lin, P., & Liu, Z. (2017). Contesting the Commercialization and Sanctity of Religious Tourism in the Shaolin Monastery, China. International Journal of Tourism Research, 19(2), 145-159.
Kasim, A. (2011). Balancing tourism and religious experience: Understanding devotees' perspectives on Thaipusam in Batu Caves, Selangor, Malaysia. Journal of Hospitality Marketing & Management, 20(3-4), 441-456.
Kim, S. H., Holland, S., & Han, H. S. (2013). A structural model for examining how destination image, perceived value, and service quality affect destination loyalty: A case study of Orlando. International Journal of Tourism Research, 15(4), 313-328.
Kontogeorgopoulos, N., Churyen, A., & Duangsaeng, V. (2015). Homestay tourism and the commercialization of the rural home in Thailand. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(1), 29-50.
Lee, J. (2001). A Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use, Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska, In Proquest UMI Database.
Meuser, T., and von Peinen, C. (2013). Sustainable Tourism: “Wish you weren’t here”. Dalam: Jenkins, I., dan Schröder, R (Peny.). Sustainability in Tourism: A Multidisciplinary Approach (pp. 85- 102). Springer Gabler.
Olsen, D. H. (2003). Heritage, tourism, and the commodification of religion. Tourism Recreation Research, 28(3), 99-104.
Ooi, C. S. (2004). Poetics and politics of destination branding: Denmark. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 4(2), 107-128.
Qu, H., Kim, L.H. and Im, H.H. (2011). A model of destination branding: Integrating the concepts of the branding and destination image, Tourism Management, 32(3): 465-476.
Shinde, K. N. (2007). Pilgrimage and the environment: challenges in a pilgrimage centre. Current Issues in Tourism, 10(4), 343-365.
Straus, A. and Corbin, J. (2008). Basic of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory. Third Edition, Los Angeles: stage publication.
Swain, M. B. (1989). Developing ethnic tourism in Yunnan, China: Shilin Sani. Tourism Recreation Research, 14(1), 33-39.
UNWTO, (2007). Tourism Highlights, 2007 Edition, Available in www.unwto.com.
Zhang, L., & Zhao, S. X. (2009). City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing. Cities, 26(5), 245-254.
Zhang, M., Huang, L., Wang, J. H., Liu, J., Jie, Y. G., & Lai, X. (2007). Religious tourism and cultural pilgrimage: A Chinese perspective. Religious tourism and pilgrimage management: International perspective, 98-112.