دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
توسعه پایدار گردشگری
مدل سازی عوامل موثر بر توسعه گردشگری خوراک با رویکرد فراترکیب

علی اصغر مباشری؛ مسلم باقری؛ زهرا معاون؛ فاطمه شکاری

دوره 19، شماره 68 ، دی 1403

https://doi.org/10.22054/tms.2024.80996.2962

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف مدل‌سازی عوامل موثر بر توسعه گردشگری خوراک طراحی و اجرا شد. پژوهش از لحاظ هدف توسعه‌ای و از لحاظ روش کیفی است که روش فراترکیب انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را مطالعات پیشین تشکیل می‌دهند که در این بین، با توجه به دسترسی به متن کامل و بررسی عنوان، چکیده و محتوا، 45 منبع جهت استفاده در پژوهش انتخاب شد. جهت تحلیل داده‌ها ...  بیشتر

برنامه ریزی گردشگری
ارائه چارچوب مفهومی چندوجهی برای تجربه گردشگران مذهبی: مرور نظام ‏مند

فاطمه شکاری

دوره 18، شماره 63 ، مهر 1402، ، صفحه 105-148

https://doi.org/10.22054/tms.2023.74621.2848

چکیده
  پژوهش‏ در زمینه تجربه گردشگری مذهبی در سال‏ های اخیر افزایش یافته است، با این حال، کماکان شناخت کافی از جنبه ‏های گوناگون این تجربه ها وجود ندارد و اغلب پژوهش‏ های انجام شده بر جنبه معنوی تجربه ‏متمرکز بوده اند. پژوهش حاضر با هدف ارائه «چارچوب مفهومی یکپارچه و چندوجهی از تجربه‏ های گردشگران مذهبی» با استفاده از مرور ...  بیشتر

گردشگری و هویت ملی-قومی: تحلیل کتاب‏ سنجی

فاطمه شکاری

دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 79-115

https://doi.org/10.22054/tms.2023.71904.2797

چکیده
  گردشگری از یک سو، می‏تواند سبب تقویت و از سوی دیگر، منجر به کمرنگ شدن هویت‏های ملی-قومی گردد. بعلاوه، هویت ملی-قومی از جمله موانع در مقابل روند سریع همگون شدن فرهنگ ها تحت تاثیر جهانی شدن است. با توجه به بیش از پنج دهه مطالعه پیرامون گردشگری و هویت ملی-قومی، و فقدان مرور جامع پژوهش‏های پیشین، هدف از مطالعه حاضر مرور کمی این پژوهش‏ها ...  بیشتر

مدل توسعه اکوتوریسم در ایران: ابعاد و استراتژی ‏ها

علی اصغر مباشری؛ فاطمه شکاری؛ مسلم باقری؛ زهرا معاون؛ مهرداد کیانی

دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 147-178

https://doi.org/10.22054/tms.2022.65355.2666

چکیده
  این مطالعه در قالب پژوهشی ترکیبی به منظور ارائه مدل توسعه اکوتوریسم در ایران اجرا گردیده است. در بخش کیفی به مصاحبه با خبرگان گردشگری اقدام و داده‏ ها با روش تحلیل مضمون، تحلیل شد که به شناسایی 4 بعد اصلی و 19 استراتژی انجامید. در بخش کمی، با بکارگیری پرسشنامه به این ابعاد و استراتژی ‏ها توسط خبرگان صنعت گردشگری کشور امتیاز داده شد. ...  بیشتر

رقابت‌پذیری مقصد گردشگری: تحلیل اهمیت- عملکرد (مورد مطالعه: شهر یزد و شهر شیراز)

محمدرضا فرزین؛ فاطمه شکاری؛ فاطمه عزیزی

دوره 13، شماره 44 ، دی 1397، ، صفحه 219-247

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9653

چکیده
  همگام‌شدن با روندهای جهانی و کسب مزیت رقابتی مستلزم این است که مقصدهای گردشگری راهبردهای خود را بر اساس شناخت اهمیت ویژگی‏های رقابت ‏پذیری مقصد و عملکرد خود در این زمینه تدوین نمایند. در پژوهش حاضر، رویکرد IPA برای ارزیابی اهمیت فعالیت‏های مختلف جهت کسب مزیت رقابتی در مدیریت مقصد و بررسی عملکرد دو مقصد یزد و شیراز مورد استفاده ...  بیشتر