• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات مدیریت گردشگری
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1385)
شماره شماره 11.12
دوره دوره 3 (1384)
دوره دوره 2 (1383)
دوره دوره 1 (1382)
ضرغام, حمید, عطر سایی, بنفشه. (1385). رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری, 4(11.12), 81-100.
حمید ضرغام; بنفشه عطر سایی. "رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان". مطالعات مدیریت گردشگری, 4, 11.12, 1385, 81-100.
ضرغام, حمید, عطر سایی, بنفشه. (1385). 'رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان', مطالعات مدیریت گردشگری, 4(11.12), pp. 81-100.
ضرغام, حمید, عطر سایی, بنفشه. رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری, 1385; 4(11.12): 81-100.

رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان

مقاله 5، دوره 4، شماره 11.12، بهار 1385، صفحه 81-100  XML اصل مقاله (3066 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حمید ضرغام1؛ بنفشه عطر سایی2
1هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
2دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
مطالعه، رفتار خرید صنایع دستی گردشگران به منظور شناخت الگوی رفتار خرید و ترجیح انتخاب گردشگران اروپایی در مقصد اصفهان علاوه بر تعیین عوامل اثر گذار بر این فعالیت، ضرورتی است که در این تحقیق بر اساس مدل سه وجهی مفهومی اوه ( ۲۰۰۷) مورد بررسی قرار گرفته است. مدل اوه، رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی، ویژگی های سفر و ویژگی های محیطی / موقعیتی مقصد و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی را نشان می دهد. در این تحقیق، رابطه میان این سه ویژگی و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی در اصفهان با استفاده از فنون آمار استنباطی (ضرایب همبستگی کرامر و کندال بی) مشخص شده است. همچنین، ترجیحات خرید صنایع دستی گردشگران و عوامل مهم در ارزیابی صنایع دستی از نظر آنها با استفاده از داده های میدانی اولویت بندی گردیده است. نتیجه حاصل از این مطالعه پاسخگوی بسیاری از نیازهای برنامه ریزان و تصمیم گیران توسعه و ارتقای محصول صنایع دستی است.
کلیدواژه ها
عوامل جمعیت شناختی؛ رفتار خرید؛ صنایع دستی؛ گردشگر
عنوان مقاله [English]
The Relation Between Demographic Factors and Craft Purchase Behavior of European Tourists in Isfahan
نویسندگان [English]
hamid zargham1؛ banafsheh atrsaai2
چکیده [English]
The purpose aims tostudy the craft purchase behavior of European tourists in Isfahan and identify the determinants factors of this activity. lnthis study, tourists' purchase is based on the three- dimensional, conceptual model of Oh(2007). This model shows the relationship among demographic attributes, travel features, destination's environmental/ contextual characteristics and rourists' expenditure on handicrafts. The relation between the first three factors and tourists' expenditure on handicrafts in Isfahan has been analyzed via inferential statistics and the items of each of those variables have been ranked according to their relation with the expenditure. Tourists· craft purchase preferences have been prioritized using descriptive statistics and their expenditure has been ev aluated.
کلیدواژه ها [English]
Demographic factors, Purchase behavior, Handicrafts, Tourist
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 787
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 670
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.