TY - JOUR ID - 5058 TI - رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - ضرغام, حمید AU - عطر سایی, بنفشه AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2006 PY - 2006 VL - 4 IS - 11.12 SP - 81 EP - 100 KW - عوامل جمعیت شناختی KW - رفتار خرید KW - صنایع دستی KW - گردشگر DO - N2 - مطالعه، رفتار خرید صنایع دستی گردشگران به منظور شناخت الگوی رفتار خرید و ترجیح انتخاب گردشگران اروپایی در مقصد اصفهان علاوه بر تعیین عوامل اثر گذار بر این فعالیت، ضرورتی است که در این تحقیق بر اساس مدل سه وجهی مفهومی اوه ( ۲۰۰۷) مورد بررسی قرار گرفته است. مدل اوه، رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی، ویژگی های سفر و ویژگی های محیطی / موقعیتی مقصد و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی را نشان می دهد. در این تحقیق، رابطه میان این سه ویژگی و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی در اصفهان با استفاده از فنون آمار استنباطی (ضرایب همبستگی کرامر و کندال بی) مشخص شده است. همچنین، ترجیحات خرید صنایع دستی گردشگران و عوامل مهم در ارزیابی صنایع دستی از نظر آنها با استفاده از داده های میدانی اولویت بندی گردیده است. نتیجه حاصل از این مطالعه پاسخگوی بسیاری از نیازهای برنامه ریزان و تصمیم گیران توسعه و ارتقای محصول صنایع دستی است. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_5058.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_5058_454603747c61a4e1e90597af0120f009.pdf ER -