دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
رتبه بندی اماکن تاریخی شهر اصفهان از دیدگاه جهانگردان اروپای شرقی با استفاده از روش آریان

علی خاتمی فیروز آبادی

دوره 6، شماره 16 ، اسفند 1390، ، صفحه 143-162

https://doi.org/10.22054/tms.2012.5094

چکیده
  یکی از مواردی که در صنعت جهانگردی وجود دارد برنامه ریزی جهت بازدید از اماکن تاریخی مورد علاقه جهانگردان است. جهانگردان با توجه به مدت زمان بسیار محدودی که برای بازدید از شهرهای معروف در اختیار دارند علاقمند به بازدید از اماکنی هستند که با توجه به شناخت اولیه آنها، بیشترین مطلوبیت را کسب کنند. شهر اصفهان با قدمتی تاریخی همواره یکی از ...  بیشتر

مسیر شغلی و ضرورت آموزش نیروی انسانی در صنعت هتلداری و جهانگردی (بازنگری نیازهای آموزشی کارکنان شغل های مختلف صنعت هتلداری و جهانگردی)

حمید ضرغام

دوره 2، شماره 6 ، آذر 1383، ، صفحه 1-18

چکیده
  جهانگردی بخشی انسان - محور در اقتصاد ملی است که با انسانهای دور از محل معمول زندگی و کارشان سر و کار دارد. تأمین خواستها و نیازهای این انسانها مستلزم ارائه خدمت کارآمد، دوستانه و حرفه ای است. خدمت، عنصر اصلی فراهم سازی یک خاطره مفرح از یک مقصد است. بنابراین تربیت نیروی کار متخصصی و دارای صلاحیت لازم برای ارائه خدمات با کیفیت عالی در این ...  بیشتر

تحولی بر انواع جهانگردی و ارتباط آنها با یکدیگر

شمس السادات زاهدی

دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 1-11

https://doi.org/10.22054/tms.2003.4856

چکیده
  صاحبنظران جهانگردی را در انواع متعددی دسته بندی کرده اند. برخی از این دسته بندی ها که عبارتند از: جهانگردی انبوه و آلترناتیو؛ جهانگردی فرهنگی، اکوتوریسم و جهانگردی و ماجراجویانه؛ جهانگردی عادی و طبیعت گرا در نوشتار حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. نکته قابل توجه در اکثر این طبقه بندیها در نظر گرفتن میزان بستگی به طبیعت بوده است. ...  بیشتر

تاثیرات فرهنگی توسعه جهانگردی بر جوامع

مهدی کاظمی

دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 39-50

https://doi.org/10.22054/tms.2003.4859

چکیده
  جهانگردی، سفر موقت پاره ای از مردمان است به مقصدی غیر از محل زندگی عادی خود. در واقع صنعت جهانگردی تعاملاتی بین جامعه میزبان و میهمان پدید می آورد که پیامد طبیعی آن بروز تغییر و تحول در کیفیت و سطح زندگی، الگوهای فرهنگی – رفتاری و نظام ارزشی، روابط خانوادگی، نگرش ها  ، آداب و سنن و به طور کلی تاثیر بر فرهنگ ساکنان محلی و یا گردشگران ...  بیشتر

اقتصاد جهانگردی میراث فرهنگی

ناصرعلی عظیمی؛ ژانت الیزابت بلیک

دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 59-73

https://doi.org/10.22054/tms.2003.4860

چکیده
  در طول قرون انسان ها با استفاده از عقل، امید و سخت کوشی محیط زیست طبیعی را به چشم اندازی از میراث فرهنگی تبدیل کرده اند. این چشم اندازها که آثار و میراث تمدن انسانی را نشان می دهند میراث فرهنگی بی قیمتی هستند که تقریبا غیر قابل جایگزین می باشند. شهرک ها و شهرهای تاریخی بدون تردید بهترین نمونه میراث فرهنگی و اجتماعی محسوب میگردند. در دهه ...  بیشتر