دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
مدیریت گردشگری
مدل هتل یادگیرنده برای صنعت هتلداری ایران

مرتضی بذرافشان؛ حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی کروبی

دوره 18، شماره 64 ، دی 1402، ، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22054/tms.2023.75415.2874

چکیده
  محیطی که سازمان‌های مختلف در آن قرار دارند هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود و سازمان‌ها ناچار شده‌اند برای ادامه حیات در این خود را با پیشرفت‌های روزافزون دانش و فناوری انطباق دهند و به اقدامات و تغییرات اصولی و مبتنی بر اندیشه نوآوری، انعطاف‌پذیری، پاسخگویی، تعریف خلاقانه مجدد از بازار و فرصت‌ها و منابع جدیدی برای کسب مزیت ...  بیشتر

پویایی عقاید ذینفعان گردشگری ایران در مواجهه با گردشگران چینی

رضا حسینقلی زاده؛ محمود البرزی؛ عباس طلوعی اشلقی؛ حمید ضرغام بروجنی

دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 47-77

https://doi.org/10.22054/tms.2022.69532.2746

چکیده
  باور حاکم بر ذینفعانی که ارائه دهنده خدمات گردشگری در مقصد هستند نقش مهمی در پایداری مقاصد دارد. مقادیر متغیرهای تاثیرگذار بر این باورها همیشه مبهم بوده و روابط علّی بین آنها نامطمئن است. اگر بخواهیم واقعیت پویایی موجود در عقاید آنها را نیز در نظر بگیریم، پیچیدگی موضوع افزایش خواهد یافت. برای این منظور از منطق فازی، شبکه‌های باور ...  بیشتر

بازاریابی کارآفرینانه هتلداری در ج.ا.ا. یک الگوی کاربردی

مرتضی خزائی پول؛ ابوالفضل تاج زاده نمین؛ حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی کروبی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، ، صفحه 1-46

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10424

چکیده
  این تحقیق دارای دو هدف اصلی است، هدف اول آن ارائه مدل بازاریابی کارآفرینانه برای هتلداری ج.ا.ایران و هدف دوم اندازه‌گیری بازاریابی کارآفرینانه و اثرات آن بر عملکرد هتلداری است که برای انجام آن از روش تحقیق آمیخته در قالب طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی - کمی) استفاده شد. در بخش کیفی، از تحلیل محتوای کیفی برای توسعه مقیاس بازاریابی کارآفرینانه ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها با رویکرد کارت امتیازی متوازن فازی مطالعه موردی:هتل های منتخب استان یزد

حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی ابراهیمی؛ فائزه السادات میرفخرالدینی

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، ، صفحه 31-72

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها با رویکرد   BSC فازی می باشد. شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد هتل ها در ارائه خدمات از دیدگاه مالی، مشتری، فرایند داخلی و رشد و یادگیری از اهداف کلیدی پژوهش است. از دیگر اهداف آن، استفاده از یافته های پژوهش به منظور تدوین و فرموله کردن استراتژی هایی جهت بقای هتل ها در ...  بیشتر