سامانه های اطلاعاتی
غزل وجدانی فرد؛ علی اسکندری پور؛ محمد زارع زاده؛ امید یوسفیان زاده؛ ابولفضل طاهری
چکیده
صنعت گردشگری پزشکی بهعنوان یک حوزه نوظهور با پتانسیل بالا نیازمند توسعه زیرساختها و اطلاعرسانی مؤثر است. با هدف تحلیل محتوای وبسایت تسهیلگران گردشگری پزشکی در هند و ایران انجام شد. شناسایی50وبسایتها با استفاده از هفت کلیدواژه تخصصی گوگل صورت گرفت و دادهها از طریق برگه کدگذاری جمعآوری و با نرمافزار SPSS تحلیل شدند. محتوای ...
بیشتر
صنعت گردشگری پزشکی بهعنوان یک حوزه نوظهور با پتانسیل بالا نیازمند توسعه زیرساختها و اطلاعرسانی مؤثر است. با هدف تحلیل محتوای وبسایت تسهیلگران گردشگری پزشکی در هند و ایران انجام شد. شناسایی50وبسایتها با استفاده از هفت کلیدواژه تخصصی گوگل صورت گرفت و دادهها از طریق برگه کدگذاری جمعآوری و با نرمافزار SPSS تحلیل شدند. محتوای بررسیشده شامل هفت مقوله و63 عنصر،ازجمله «ارتباط و تعامل مشتریان»، «پلتفرمهای خدمات ویژه»، «تاریخچه شرکت برای اعتمادسازی»، «معرفی تجهیزات و تسهیلات درمانی و رفاهی»، « مقبولیت بین المللی شرکت» و«رعایت جذابیتهای بصری در تمامی محورها» دسته بندی شدند. نتایج نشان میدهد دراین میان، بیشترین عناصر مربوط به مقوله"اطلاعرسانی و معرفی خدمات" است وکیفیت وبسایتهای ایرانی پایینتر از وبسایتهای هندی است. برای جذب بیشترگردشگران پزشکی، طراحی وبسایتها، بهبود همکاری با مشتریان و استفاده از پلتفرمهای مشترک ضروری است. این مطالعه بر اهمیت سامانههای یکپارچه و هوشمند در بهبود کارایی و سرعت فرآیندهای گردشگری پزشکی تأکید دارد.