آنژلا عاملی؛ فرزاد فخیمی
چکیده
این پژوهش تلاش می کند تا روابط میان عوامل رضایت، تصویر ذهنی، اعتماد، ارتباط موثر و وفاداری را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش اعضای باشگاه مسافران کثیرالسفر ایران ایر می باشند. روش نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. برای ...
بیشتر
این پژوهش تلاش می کند تا روابط میان عوامل رضایت، تصویر ذهنی، اعتماد، ارتباط موثر و وفاداری را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش اعضای باشگاه مسافران کثیرالسفر ایران ایر می باشند. روش نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. برای پایایی از روش دو نیم کردن و جهت آزمون سوالات تحقیق و به دست آوردن نتایج از آزمون های کای اسکوئر، آزمون فریدمن، ضریب همبستگی اسپرمن یافته های تحقیق نشان داد که عوامل رضایت، تصویر ذهنی، اعتماد، ارتباط موثر بر وفاداری مسافران در هر سه طبقه تاثیر دارند اما الویت بندی در این سه سطح متفاوت است. بر اساس نتایج به دست آمده در طبقه مسافران طلایی اعتماد بیشترین و تصویر ذهنی کمترین تاثیر را بر وفاداری داشته اند. در طبقه مسافران نقره ای ارتباط موثر بیشترین و تصویر ذهنی کمترین و در طبقه آبی نیز رضایت بیشترین تاثیر و ارتباط موثر کمترین را در وفاداری مسافران کثیر السفر داشته اند.