دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
شناسایی عوامل موثر بر ادراک گردشگران روستایی از ریسک مخاطرات محیطی و تاثیر آن بر رفتار سفر گردشگر (مطالعه موردی: روستاهای بخش طرقبه، شهرستان بینالود)

عطیه گروسی؛ طاهره صادقلو

دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، ، صفحه 293-318

https://doi.org/10.22054/tms.2021.58317.2481

چکیده
  ادراک خطر را می توان اولین و موثرترین گام برای هدایت مطلوب وموفقیت فرایند مدیریت ریسک به شمار آورد. امروزه گردشگری به عنوان یکی از کارکردهای جدید فضاهای روستایی، با مخاطرات و تهدیدات بسیاری برای گردشگران همراه است که ادارک این مخاطرات میتواند نقش قابل توجهی در تصمیم سفر، آمادگی و واکنش آنها در مواجهه با این مخاطرات ایفا کند. بر این ...  بیشتر

ارزیابی تقاضای گردشگری در مجموعه های تاریخی آسیب دیده:مورد مطالعه: ارگ بم

لیلا وثوقی؛ زهره کیانی فیض آبادی؛ اعظم نژاد دهبکری

دوره 15، شماره 51 ، مهر 1399، ، صفحه 57-78

https://doi.org/10.22054/tms.2020.29232.1847

چکیده
  رشد تقاضای سفر به جاذبه­هایی که به دلایل طبیعی و انسانی تخریب شده­اند، نوع جدیدی از گردشگری را در دنیای امروز رقم زده است. به باور صاحب‌نظران، توسعه گردشگری در این قبیل سایت­ها می­تواند در بازسازی آن‌ها مؤثر ­باشد. در این راستا، توجه به ویژگی­های تقاضا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان سیستم گردشگری، دارای اهمیت بسیاری است. ...  بیشتر

بخش‌بندی بازار گردشگری پزشکی ورودی ایران بر مبنای متغیرهای روان‌شناختی )مورد مطالعه: بیمارستان‌های منتخب شهر تهران(

مهدی ابراهیمی؛ سید امیرحسین طیبی ابوالحسنی

دوره 14، شماره 47 ، آذر 1398، ، صفحه 97-124

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10607

چکیده
  امروزه، گردشگری پزشکی به یکی از انواع مهم گردشگری تبدیل شده که برای تحقق فعالیت مؤثر در آن، بررسی و تحقیق در این حوزه ضروری است. این تحقیق، در راستای شناساندن هرچه بیشتر بازار گردشگران پزشکی ورودی شهر تهران صورت پذیرفته است. با توجه به اینکه، یکی از ابزارهای مناسب برای شناسایی و مطالعه بازار، بخش‌بندی آن است؛ بنابراین، این پژوهش بر ...  بیشتر

عوامل موثر بر شکل‌گیری تصویر مقصد از دیدگاه گردشگران داخلی

پرویز محمدزاده؛ حسین پناهی؛ سعیده صمدزاد

دوره 13، شماره 41 ، خرداد 1397، ، صفحه 83-107

https://doi.org/10.22054/tms.2018.18306.1507

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی عوامل کلیدی موثر در شکل­گیری تصویر شهر تبریز از دیدگاه گردشگران داخلی شهر تبریز می­باشد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه می­باشد. بدین منظور تعداد 384 پرسشنامه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده، در سه ماهه دوم سال 1395 بین گردشگران توزیع و به منظور تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و ...  بیشتر

بررسی نقش میانجی تصویر مقصد بر رابطه میان ریسک‌ ادراک شده و تمایل به بازدید مجدد: مورد مطالعه ارگ بم پس از فاجعه زلزله

رحیم زارع؛ محمدمهدی پورسعید؛ نیما سلطانی نژاد

دوره 12، شماره 37 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 47-70

https://doi.org/10.22054/tms.2017.17170.1481

چکیده
  علی رغم اهمیت ریسک ادراک شده مرتبط با گردشگری و تمایل به بازدید مجدد، مطالعات اندکی در رابطه با تاثیر ریسک ادراک شده بر تمایل به بازدید مجدد از طریق نقش تصویر مقصد انجام گرفته است. این مطالعه با بررسی تاثیر ریسک ادراک شده بر تصویر مقصد و نقش میانجی تصویر مقصد در ارتباط با ریسک ادراک شده و تمایل به بازدید مجدد گردشگران به مقصد مخاطره ...  بیشتر

توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران

سمیه محمودی؛ بهرام رنجبریان رنجبریان؛ سعید فتحی

دوره 10، شماره 29 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 21-44

چکیده
  هدف پژوهش حاضر در وهله اول شناسایی ابعاد تصویر ذهنی گردشگران سفر نکرده به ایران است و سپس تاثیر تصویرکلان، انگیزه گردشگران و فعالیت های ارتباطی مقصد بر ابعاد تصویر مقصد ایران بررسیخواهد شد. به این منظور رویکرد پژوهش ترکیبی، در نظر گرفته شد. جامعه آماری اعضای شبکه اجتماعی مجازی کوچ سرفینگ و لینکدین در هر دو مطالعه کیفی و کمی ...  بیشتر

ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد

فرشته منصوری موید؛ سمیرا سلیمانی

دوره 7، شماره 18 ، شهریور 1391، ، صفحه 93-110

چکیده
  هدف این پژوهش مقایسه تصویر ذهنی گردشگرانی است که از ابزارهای مختلف بازاریابی به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می کنند. در این پژوهش ایران به عنوان مقصد مورد مطالعه و گردشگران خارجی که به نوعی تمایل خود را برای سفر به ایران اعلام کرده اند و به دنبال اطلاعات برای انتخاب مقصد سفر خود هستند به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب شده اند. برای ...  بیشتر