مدیریت گردشگری
مرتضی بذرافشان؛ حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی کروبی
چکیده
محیطی که سازمانهای مختلف در آن قرار دارند هر روز پیچیدهتر از گذشته میشود و سازمانها ناچار شدهاند برای ادامه حیات در این خود را با پیشرفتهای روزافزون دانش و فناوری انطباق دهند و به اقدامات و تغییرات اصولی و مبتنی بر اندیشه نوآوری، انعطافپذیری، پاسخگویی، تعریف خلاقانه مجدد از بازار و فرصتها و منابع جدیدی برای کسب مزیت ...
بیشتر
محیطی که سازمانهای مختلف در آن قرار دارند هر روز پیچیدهتر از گذشته میشود و سازمانها ناچار شدهاند برای ادامه حیات در این خود را با پیشرفتهای روزافزون دانش و فناوری انطباق دهند و به اقدامات و تغییرات اصولی و مبتنی بر اندیشه نوآوری، انعطافپذیری، پاسخگویی، تعریف خلاقانه مجدد از بازار و فرصتها و منابع جدیدی برای کسب مزیت رقابتی بپردازند. مدیریت این تغییرات نیازمند استفاده مؤثرتر از سرمایه مبتنی بر دانش سازمان است که میتواند با ایجاد یک سازمان یادگیرنده تحقق پیدا کند. این مقاله در تلاش است تا مدلی برای تبدیل هتلها به سازمان یادگیرنده ارائه دهد لذا با تدوین سوالات مصاحبه بر اساس ادبیات نظری و کسب نظر خبرگان با روش تحلیل مضمون، عوامل هتل یادگیرنده برای صنعت هتلداری ایران با معرفی 61 مفهوم پایه، 11 مفهوم سازماندهنده و 3 مفهوم فراگیر شامل پیشرانهای هتل یادگیرنده، عوامل هتل یادگیرنده و پیامدهای هتل یادگیرنده ارائه گردید.