دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
بازاریابی کارآفرینانه هتلداری در ج.ا.ا. یک الگوی کاربردی

مرتضی خزائی پول؛ ابوالفضل تاج زاده نمین؛ حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی کروبی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 1-46

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10424

چکیده
  این تحقیق دارای دو هدف اصلی است، هدف اول آن ارائه مدل بازاریابی کارآفرینانه برای هتلداری ج.ا.ایران و هدف دوم اندازه‌گیری بازاریابی کارآفرینانه و اثرات آن بر عملکرد هتلداری است که برای انجام آن از روش تحقیق آمیخته در قالب طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی - کمی) استفاده شد. در بخش کیفی، از تحلیل محتوای کیفی برای توسعه مقیاس بازاریابی کارآفرینانه ...  بیشتر

تأثیر محرک‌های ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانه‌های اجتماعی

فاطمه یاوری‌گهر؛ مرضیه کراقلی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 47-77

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10427

چکیده
  در سال‌های اخیر بحث گسترده‌ای در رابطه با فعالیت‌ برندها در رسانه‌های اجتماعی انجام گرفته است. رسانه‌های اجتماعی با برنامه‌های کاربردی و افزایش محبوبیتشان کمک شایانی به شرکت‌ها در ترغیب تعامل مشتریان می‌کنند. این پژوهش به دنبال آن است تا تأثیر محرک‌های ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانه‌های اجتماعی با در نظر گرفتن نقش ...  بیشتر

الگوی برندسازی درون‌سازمانی در بخش خدمات و گردشگری تهران

سعید شفیعا؛ میرعلی سیدنقوی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 79-109

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10428

چکیده
  در پروژه­های برندسازی، نبود الگوی مناسب برندسازی درون­سازمانی بومی، موجب ناکارآمدی است. چراکه این فعالیت به اجتماع و فرهنگ جامعه مرتبط است. هدف این پژوهش ارائه الگویی برآمده از فعالیت‌های انسانی بخش گردشگری ایران است. این پژوهش بنیادین از نوع کیفی است که با استفاده از گراندد تئوری (نظریه زمینه‌ای) صورت گرفت؛ بنابراین با استفاده ...  بیشتر

برآورد ظرفیت برد اجتماعی و تعیین عوامل مؤثر بر آن در دریاچه چیتگر (شهدای خلیج‌فارس) تهران

منصوره مؤمنی صدر؛ زهرا قلیچی پور؛ هادی سلطانی فرد؛ هادی کراچی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 111-135

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10429

چکیده
  این پژوهش با هدف برآورد ظرفیت برد اجتماعی در دریاچه‌ چیتگر تهران و تشخیص عوامل تأثیرگذار بر آن انجام شده و برای اجرای آن از دو روش بررسی پرسشنامه‌ای و پژوهش دیداری استفاده شده است.385 بازدیدکننده به پرسشنامه مرحله اول پاسخ دادند. داده‌های حاصل از این پرسشنامه با استفاده از آمار توصیفی تحلیل شدند. در روش پژوهش دیداری با استفاده از پاسخ‌های ...  بیشتر

تبیین تأثیر ریسک‌های ادراک‌شده گردشگر بر تمایل به بازدید مجدد از مقصد گردشگری با نقش میانجیگری تصویر ذهنی مقصد گردشگری

بهرام رنجبریان؛ محمد غفاری؛ امین تسلیمی بابلی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 137-164

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10430

چکیده
  تصویر ذهنی گردشگر از مقصد گردشگری نقش بسزایی در تصمیم‌ انتخاب مقصد ایفا می‌کند. از سویدیگر ریسک‌های ادراک‌شده گردشگر عامل مهمی است که تصویر ذهنی وی را از خدمات گردشگری تحت تأثیر قرار می‌دهد. لذا مقاله حاضر درصدد ارائه مدلی جهت تبیین تأثیر ریسک‌های ادراک‌شده گردشگر بر تمایل به بازدید مجدد از مقصد گردشگری با نقش میانجیگری تصویر ...  بیشتر

مکان‌یابی هتل‌های شهر اهواز با استفاده از GIS و AHP

محمد علی فیروزی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 165-195

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10431

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف کلی مکان‌یابی هتل­های شهر اهواز و اهداف جزئی توزیع مناسب هتل‌ها در سطح شهر و کاهش بار ترافیکی ناشی از سفرهای غیرضروری صورت گرفته است که در این راستا دو سؤال اساسی مطرح و در پی رسیدن به پاسخ آن هستیم: 1- آیا شهر اهواز نیاز به هتل­های جدید دارد؟ 2- در صورت نیاز به احداث هتل­های جدید، کدام مناطق جهت احداث هتل­های ...  بیشتر

اثر درآمدهای گردشگری بر نابرابری درآمد با رویکرد رگرسیون پانل کوانتایل (مطالعه موردی: منتخب کشورهای درحال‌توسعه)

محسن مهرآرا؛ پگاه شیرمحمدی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 197-222

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10432

چکیده
  نابرابری درآمدوتلاشدرراستای کاهشآن،یکیازمهم‌ترین دغدغه‌های جوامع در دنیای کنونی محسوب می‌شود؛ کشورها از یک‌سو به دنبال منابعی درآمدزا و از سوی دیگر در تلاش جهت کاهش نابرابری‌های درآمدی هستند. صنعت گردشگری به‌عنوان گسترده­ترین و یکی از مهم‌ترین صنایع درآمدزا و اشتغال­زا، می‌تواند دستیابی به هر دو هدف را هم‌زمان فراهم ...  بیشتر

تأثیر تبلیغات دهان‌به‌دهان آنلاین بر روی اعتماد گردشگران به مقصد و قصد سفر به آن

نسیم محمدیان محمودجیق؛ امین سلطانی هوراند

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 223-244

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10433

چکیده
  توسعه اینترنت نقش بسزایی در گسترش تبلیغات دهان‌به‌دهان ایفا می­کند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تبلیغات دهان‌به‌دهان آنلاین بر روی اعتماد به مقصد (ایران) و قصد سفر به آن است. این پژوهش از لحاظ نوع مخاطب، بنیادی، از لحاظ هدف، توصیفی و از لحاظ روش گردآوری داده­ها، کمّی (پیمایشی) است و جامعه آماری آن را گردشگران اروپایی بالقوه ...  بیشتر

تهیه تقویم اکو توریسم حوزه خلیج فارس بر اساس شاخص‌های زیست‌اقلیمی مدل MEMI (مطالعه موردی: بوشهر)

زینب حاجری؛ محمدحسین ناصرزاده؛ سعید تقوی گودرزی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 245-282

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10434

چکیده
  یکی از مهم‌ترین بنیان‌های برنامه‌ریزی گردشگری در مناطق مختلف جغرافیایی، تهیه تقویم محیطی گردشگری بخصوص بر مبنای وضعیت اقلیم منطقه است. نقش اقلیم در زمینه جذب گردشگر در ایام زمانی و فصول گردشگر پذیر از اهمیت بالایی برخوردار است. در این پژوهش برای تعیین آسایش اقلیمی اکو توریست‌ها در شهر بوشهر از شاخص‌هایزیست‌اقلیمیبه‌کاررفتهدر ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد هتل‌های وابسته به شهرداری شیراز در راستای ارتقای صنعت گردشگری

مرتضی شفیعی؛ میلاد فخر

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، صفحه 283-308

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10435

چکیده
  ارزیابی عملکرد سازمان­ها، فرآیندی­ است که از طریق آن می­توان اطلاعات سودمند و مفیدی در خصوص میزان موفقیت خدمات ارائه کرد. در این تحقیق عملکرد هتل‌های شیراز در صنعت گردشگری با استفاده از مدل­های ریاضی مورد بررسی قرار گرفته، کیفیتخدمات آن‌ها سنجیده شده و در آخر راه‌های ارتقای عملکرد هتل­هایشیرازدرصنعتگردشگری مورد شناسایی ...  بیشتر