زهره دهدشتی شاهرخ؛ پدرام جاهدی
چکیده
تکیه بر جنبههای تمایزآفرین مقصدهای گردشگری لازمة موفقیت در بازار گردشگری است. غذای محلی و فرهنگ غذای محلی برای یک مقصد توریستی یک مزیت رقابتی پایدار است. پژوهش حاضر تلاشی برای شناسایی عناصر مطلوب صرف غذای محلی است و برای این مقصود از روش حافظهران استفاده شدهاست. جامعة آماری پژوهش را اعضای باشگاه مشتریان یک آژانس گردشگری شکل دادند ...
بیشتر
تکیه بر جنبههای تمایزآفرین مقصدهای گردشگری لازمة موفقیت در بازار گردشگری است. غذای محلی و فرهنگ غذای محلی برای یک مقصد توریستی یک مزیت رقابتی پایدار است. پژوهش حاضر تلاشی برای شناسایی عناصر مطلوب صرف غذای محلی است و برای این مقصود از روش حافظهران استفاده شدهاست. جامعة آماری پژوهش را اعضای باشگاه مشتریان یک آژانس گردشگری شکل دادند و حجم نمونه دویست نفر بود و از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. در چهارچوب روش حافظهران، پساز جمعآوری روایتها فرآیند کدگذاری مطابق الگوی کدگذاری روش حافظهران انجام شد و در ادامه، یک دستهبندی از مفاهیم در مورد تجربة مطلوب صرف غذای محلی در گردشگری ارائه شد. طبق یافتههای پژوهش عناصر سازندة واقعیت اجتماعی تجربة مطلوب صرف غذای محلی در گردشگری دربرگیرندة سه دسته از عناصر شامل دوازده عنصر مربوط به غذا، ده عنصر مربوطبه افراد، و یازده عنصر مربوطبه مکان است.