دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
بررسی آثار اقتصادی و فرهنگی توسعه جهانگردی از دیدگاه ساکنین

مهدی کاظمی

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1382، صفحه 1-16

چکیده
  با وجود اینکه امروزه جهانگردی به عنوان یکی از صنایع خدماتی برتر دنیا، روند رو به توسعه چشمگیری در پیش گرفته و نقش مهمی در اقتصاد بسیاری از کشورها ایفا می نماید در خصوص پیامدهای آن برای جوامع میزبان اختلاف نظرهایی وجود دارد. از این نظر که اغلب آثار اقتصادی آن را مثبت و تاثیرات فرهنگی آن را منفی تلقی می نمایند. از آنجایی که شناسایی آثار ...  بیشتر

آثار میان فرهنگی و نقش گردشگری در ایجاد وفاق بین ادیان اسلام و مسیحیت

طاهره شالچیان

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1382، صفحه 17-37

چکیده
  واکنش جامعه بین المللی در برابر چگونگی ارتباطات جهانی ، تحلیل گران را بر آن داشت تا راهی به سوی تفاهم و همدلی ملتها بگشایند و با تلاش اندیشمندان و فرهیختگان ، فضای صلح و دوستی را برای استقرار صلح جهانی پایه گذاری کنند. این در حالی است که راهبردهای صلح و دوستی هنوز در قالب واژه ها و اصطلاحات فرهنگی دچار ابهام است. در راستای این حقیقت، ...  بیشتر

مدلی برای اندازه گیری کمی کیفیت خدمات

حمید ضرغام

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1382، صفحه 39-56

چکیده
  در سالهای اخیر مقوله کیفیت خدمت، به ویژه در صنعت هتل داری اهمیت چشمگیری پیدا کرده است. ضرورت توجه به نقش مشتری در ادامه حیات هتلها موجب شده است که تصمیم گیران و برنامه ریزان، ایجاد یک نظام خدمت رسانی که قادر به تامین نیازها و تمایلات مشتری در تمام مدت حضور در هتل باشد را در دستور کار خود قرار دهند. خدمات و کیفیت آن هم اکنون به هسته مرکزی ...  بیشتر

ماهیت کیفیت خدمات

حسین کاویانی

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1382، صفحه 57-77

چکیده
  تمرکز اصلی مقاله حاضر بر کیفیت خدمات است و با بحث در مورد مدلهای عمومی پذیرفته شده در مورد کیفیت خدمات آغاز و سپس تعدیلاتی که در مورد آنها اعمال شده است شرح داده می شود که این تعدیلات دو گونه هستند: نخست، بر حسب مشخصه های کیفیت خدمات و سپس بر اساس ماهیت انتظارات مشتریان. در پایان مدلی ارایه می شود که روابط بین خدمت ارایه شده، کیفیت دریافت ...  بیشتر

گردشگری اجتماعی

فاطمه یاوری گهر

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1382، صفحه 79-93

چکیده
  شیوه های مختلفی برای گردشگری وجود دارد که اساسا بر اساس ذوق، سلیقه و قدرت خریدار بوجود آمده و با یکدیگر متفاوت هستند. در این نوشتار به بررسی گردشگری اجتماعی که یکی از شیوه های گردشگری است پرداخته شده است. گردشگری اجتماعی نوعی از گردشگری است که با کمک دولت و سازمان های ذیصلاح انجام می شود و گردشگرانی را که خود به تنهایی قادر به تامین ...  بیشتر