TY - JOUR ID - 9647 TI - بررسی ارتباط میان عناصر معناگرایی و ادراک گردشگر از سفر (مطالعه موردی گردشگران خارجی بازار تهران) JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - ایمانی خوشخو, محمد حسین AU - شهرابی فراهانی, مهدیه AD - دانشیار دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، تهران AD - دکتری دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 44 SP - 143 EP - 170 KW - سفر KW - معنویت KW - عناصر معناگرایی KW - جستجوی معنا KW - ادراک گردشگر DO - 10.22054/tms.2018.9647 N2 - انسان موجودی کمال گرا، به دنبال شناخت بوده و سفر مبتنی بر حرکت، بستر تحقق معناگرایی انسان را فراهم نموده است. این پژوهش به صورت کیفی- توصیفی، به شیوه مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه میدانی در دو بخش و با روش تحلیل محتوا انجام گرفت. در بخش اول پس از ارزیابی مصاحبه خبرگان، سه عنصر شناخت خدا، شناخت انسان و شناخت جهان به عنوان عناصر معناگرایی گردشگر منتج گردید. در بخش دوم طی مصاحبه با گردشگران خارجی بازار تهران در دی ماه 1395، ارتباط میان سه عنصر معناگرایی با ادراک گردشگر از سفر بررسی شد. نتایج نشان می دهد شناخت جهان و انسان، ارتباط طولی با شناخت خدا دارند و گردشگر در راستای شناخت جهان پیرامون و نیروی درونی معنوی که وی را به شناخت هرچه بیشتر تاریخ، پیشینه فرهنگ و هنر انسانها سوق می دهد، به شناخت خالق این استعدادها و خلق اثر هنری دست می یابد. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_9647.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_9647_e00d5c7bd99f5ed57038d1fcf21480ff.pdf ER -