TY - JOUR ID - 7875 TI - تاثیر توسعه‌ی اماکن گردشگری بر رضایت‌مندی گردشگران مذهبی (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد) JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - ملازم الحسینی, محمد کاظم AU - رجوعی, مرتضی AU - مرادی, محسن AD - کارشناس ارشد مدیریت اماکن متبرکه مذهبی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) AD - استادیار گروه مدیریت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 12 IS - 39 SP - 123 EP - 142 KW - رضایت‌مندی KW - توسعه اماکن گردشگری KW - گردشگر مذهبی KW - انگیزه سفر KW - ویژگی‌های جمعیت شناختی DO - 10.22054/tms.2017.14085.1391 N2 - گستردگی و توسعه­ی فضاهای تجاری، اقامتی و تفریحی موجب تغییر چهره­ی شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران طی دهه­ی گذشته شده است، هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر توسعه­ی اماکن گردشگری بر رضایت­مندی گردشگران مذهبی است. جامعه­­ی مورد مطالعه گردشگران مذهبی هستند که در نوروز 1395 به مشهد سفر نموده­اند. نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که بین توسعه­ی اماکن گردشگری و رضایت­مندی گردشگر مذهبی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد و از بین متغیرهای مستقل و موثر در مدل، متغیر توسعه­­ی مراکز تفریحی بیشترین تاثیر را بر رضایت گردشگران مذهبی به عنوان متغیر وابسته دارد و پس از آن متغیر­های توسعه­ی مراکز اقامتی و توسعه­ی مراکز خرید بر رضایت گردشگران مذهبی موثر هستند. ضمنا نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین انگیزه­­ی سفر و ویژگی­های جمعیت شناختی گردشگر با رضایت­مندی گردشگران مذهبی رابطه­ای وجود ندارد. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_7875.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_7875_e47fb509edd0688e813be49ac48f5257.pdf ER -