TY - JOUR ID - 5095 TI - بررسی عوامل موثر بر وفاداری مسافران کثیرالسفر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - عاملی, آنژلا AU - فخیمی, فرزاد AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 6 IS - 16 SP - 163 EP - 178 KW - وفاداری مشتری KW - رضایت مشتری KW - تصویر ذهنی KW - اعتماد KW - ارتباط موثر KW - صنعت هواپیمایی DO - 10.22054/tms.2012.5095 N2 - این پژوهش تلاش می کند تا روابط میان عوامل رضایت، تصویر ذهنی، اعتماد، ارتباط موثر و وفاداری را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش اعضای باشگاه مسافران کثیرالسفر ایران ایر می باشند. روش نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. برای پایایی از روش دو نیم کردن و جهت آزمون سوالات تحقیق و به دست آوردن نتایج از آزمون های کای اسکوئر، آزمون فریدمن، ضریب همبستگی اسپرمن یافته های تحقیق نشان داد که عوامل رضایت، تصویر ذهنی، اعتماد، ارتباط موثر بر وفاداری مسافران در هر سه طبقه تاثیر دارند اما الویت بندی در این سه سطح متفاوت است. بر اساس نتایج به دست آمده در طبقه مسافران طلایی اعتماد بیشترین و تصویر ذهنی کمترین تاثیر را بر وفاداری داشته اند. در طبقه مسافران نقره ای ارتباط موثر بیشترین و تصویر ذهنی کمترین و در طبقه آبی نیز رضایت بیشترین تاثیر و ارتباط موثر کمترین را در وفاداری مسافران کثیر السفر داشته اند. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_5095.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_5095_4ede411b412dff6b60105942c5ca55be.pdf ER -