TY - JOUR ID - 2580 TI - سازگاری با تجارت الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - صلواتی, شهرام AU - خانی, ناصر AD - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تنکابن؛ AD - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 8 IS - 21 SP - 167 EP - 187 KW - گردشگری الکترونیکی KW - وب سایت KW - ارزشیابی KW - صنعت هتل داری DO - N2 - امروزه وب سایت ابزاری قوی برای بازاریابی و تجارت الکترونیکی بهشمار میآید. نقش وبسایت در گسترش فعالیتهای گردشگری و جذب گردشگر بسیار زیاد است . بهطوری که این صنعتبیشترین استفاده را از این ابزار مینماید. در این راستا، بهرهمندی از وبسایتی با ویژگیهای مناسبمیتواند نقش کلیدی در جذب گردشگر به صنعت گردشگری به صورت عام و صنعت هتل داریبهطور ویژه ایفا بنماید. در این راستا، مطالعهی حاضر به بررسی میزان سازگاری هتلهای ایران باتجارت الکترونیکی میپردازد. برای تحقق این هدف با استفاده از روش تحلیل محتوا 84 ویژگی وبسایتهای 75 هتل با رتبههای متفاوت )یک تا پنج ستاره( مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافتهها بیانکنندهآنند که هتلهای ایران در مراحل نخستین پذیرش اینترنت برای کسب و کار خود هستند. فعالیتهایمرتبط با تجارت الکترونیک در میان هتلهای ایرانی بسیار اندک است و رزرو برخط بهطور موثر درآنها ارائه نمیشود. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_2580.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_2580_1ce19f7674f1dc0a5a215c33d5b405ee.pdf ER -