TY - JOUR ID - 13022 TI - مدل عوامل موثر بر وفاداری به گردشگری میراث فرهنگی در مقصد رامسر JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - میرتقیان رودسری, سیّد محمّد AU - پوراحمد, احمد AU - زیاری, کرامت اله AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران. AD - استاد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، گروه جغرافیای انسانی، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران AD - استاد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 17 IS - 57 SP - 113 EP - 146 KW - وفاداری KW - گردشگری میراث فرهنگی KW - میراث فرهنگی ملموس و ناملموس KW - رامسر DO - 10.22054/tms.2021.46606.2206 N2 - به منظور مدیریت بهتر رقابت در بازار گردشگری میراث فرهنگی، مهم است که رفتار گردشگر درک شود. یکی از نمودهای رفتار گردشگر، تمایلات رفتاری و وفاداری است. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین مدل وفاداری گردشگر میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) در مقصد رامسر است. جامعه آماری تحقیق گردشگران، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در جاذبه‌های میراث فرهنگی رامسر هستند. بر اساس دستورالعمل‌ها، تعداد نمونه 780 نفر برآورد گردید. تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر از طریق نرم‌افزار Lisrel8.54 و SPSS25 انجام شد. یافته‌ها حاکی از آن است که متغیر ارزش، مشارکت و کیفیت ادراکی بر رضایت، اعتماد و وفاداری گردشگران میراث فرهنگی مقصد رامسر تاثیر مثبت و مستقیم دارند. همچنین متغیر رضایت بر اعتماد و وفاداری و متغیر اعتماد بر وفاداری این گردشگران موثر بوده است. مبتنی بر یافته‌ها و فرضیه‌های تایید شده، مدل نهایی و راهکارها در قالب نتیجه‌گیری و پیشنهاد‌ها ارائه گردید. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_13022.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_13022_67c8883ad1960f349489eaf657308af8.pdf ER -