TY - JOUR ID - 12265 TI - شناسایی الگوهای ذهنی هم آفرینی صنعت گردشگری: کاربرد روش‌شناسی کیو JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - رحمتی, مریم AU - رادفر, رضا AD - استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس، جالوس، ایران AD - استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرا ن Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 15 IS - 52 SP - 209 EP - 234 KW - الگوهای ذهنی KW - گردشگری KW - هم‌آفرینی DO - 10.22054/tms.2021.47996.2236 N2 - هدف پژوهش حاضر، شناسایی الگوهای ذهنی هم آفرینی صنعت گردشگری است. پژوهش حاضر از نوع آمیخته ـ اکتشافی است که با استفاده از روش‌شناسی کیو انجام شده است. این پژوهش با مشارکت ده تن از استادان آشنا به موضوع تحقیق و همچنین متخصصان گردشگری انجام گرفته است. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمع‌آوری شد و پس از ارزیابی و جمع-بندی فضای گفتمان، 39عبارت برای نمونه انتخاب شد. در ادامه، پس از جمع‌آوری اطلاعات حاصل از مرتب‌سازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شدند. تحلیل توزیع نشان داد که می‌توان سه الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکت‌کنندگان تحقیق دربارة الگوهای ذهنی هم آفرینی صنعت گردشگری شناسایی کرد که در مجموع حدود 903/76 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این سه الگوی ذهنی به‌ترتیب توسعه خدمات، ارزش مشتری و سازماندهی نام گذاری شدند. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_12265.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_12265_1e42a07e0b737b2b7185ec2a1bfb6c07.pdf ER -