دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت گردشگری
2322-3294
2476-597X
10
30
2015
06
22
رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری
107
127
FA
اسفندیار
محمدی
0000-0002-2653-6415
استادیارمدیریت، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه ایلام،
esfand1970@yahoo.com
زهرا
رضایی
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت،ایلام
zahra.rezaei1368@yahoo.com
میلاد
احمدی
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، ایلام
ahmadimilad2015@gmail.com
گردشگری یکی از محورهای توسعه درکشورهاست و صنعت هتلداری از مهمترین عوامل در انتخاب مکانهای<br />گردشگری برای گردشگران در ورود به مناطق گردشگری برای اقامت میباشد. از اینرو توجه به امورات هتلها از<br />اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش شناخت ارابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و<br />ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی –<br />همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان هتل های واقع در شهر ایلام میباشدکه با استفاده از روش<br />نمونهگیری غیراحتمالی و نمونه های در دسترس و فرمول نمونهگیری کوکران برای جوامع نامعلوم حجم نمونه به<br />( تعداد 384 نفر انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته با اقتباس از مدل وو و لی ( 2011<br />بوده است که روایی آن با نظر اساتید خبره و تأیید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 90 % به دست آمده است.<br />دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار لیزرل و معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای<br />پژوهش نشان میدهد مدیریت ارتباط با مشتری بر کیفیت ارتباط تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین کیفیت ارتباط<br />بر ارزش چرخهی عم ر مشتری تاثی ر مثبت ومعناداری دار د و کیفیت رابط ه ب ر طول عم ر مشتری(میزا ن استفاده از<br />خدمات، وفاداری، تبلیغات و تمایل به مراجعه مجدد) تاثیر مثبت و معناداری دارد.
مدیریت ارتباط با مشتری,کیفیت رابطه,چرخه عمر مشتری,هتل های شهر ایلام
https://tms.atu.ac.ir/article_3592.html
https://tms.atu.ac.ir/article_3592_d65f2ad52658f9eb5a9b0a4f462e4a39.pdf
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت گردشگری
2322-3294
2476-597X
10
30
2015
06
22
الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی
129
148
FA
مهدی
یادگاری
کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
mahdi.yadegari@gmail.com
شهریار
محمدی
0000-0002-4236-2857
استادیار مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
mohammadi@kntu.ac.ir
پیمان
یارمحمدی سامانی
اکارشناس ارشد فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت در دنیا شناخته میشود. با توجه به<br />فراگیر شدن فناوری اطلاعات و کسب وکارهای الکترونیکی، توجه ویژه به گردشگری الکترونیکی جهت<br />بهرهمندی از ظرفیت های این صنعت، میتواند بسیار مفید باشد. در این پژوهش پس از مروری بر مفاهیم و<br />تعاریف گردشگری و گردشگری الکترونیکی، به مدل های اعتماد الکترونیکی پرداخته شده است. یکی از<br />چالش های مهم در فضاهای الکترونیکی و به خصوص گردشگری الکترونیکی، بحث اعتماد میباشد. هدف<br />این پژوهش نگاهی جدید به عوامل تأثیرگذار بر اعتماد گردشگران الکترونیکی و تبیین این عوامل میباشد.<br />به این منظور با تعریف پنج نوع اعتماد که منجر به اعتماد گردشگر در فضای تارنما میشود، مدلی مفهومی<br />بر پایه تجمیع مدلهای گذشته ارائه گردیده است. ارزیابی مدل ارائه شده به وسیله پرسشنامهای بر اساس<br />طیف لیکرت 5 درجه ای و به دست آوردن درجه های اهمیت انجام گرفته است. پس از بررسی روایی<br />نسخه 18 و ضریب آلفای کرونباخ (= 7,78 ) تأیید SPSS پرسشنامه، پایایی آن نیز با استفاده از نرم افزار<br />شده است.<br /><br />
صنعت گردشگری,فناوری اطلاعات,گردشگری الکترونیکی,اعتماد الکترونیکی,طیف لیکرت
https://tms.atu.ac.ir/article_3595.html
https://tms.atu.ac.ir/article_3595_1428425b4926b715874baebc3632841d.pdf