%0 Journal Article %T مدل اعتلای برند مقصد گردشگری %J مطالعات مدیریت گردشگری %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2322-3294 %A حقیقی نسب, منیژه %A میرسلیمانی, اعظم %A میرزائیان خمسه, پیوند %D 2022 %\ 03/21/2022 %V 17 %N 57 %P 207-237 %! مدل اعتلای برند مقصد گردشگری %K اعتلای برند %K برند مقصد %K برند مقصد گردشگری %K نظریه داده بنیاد %R 10.22054/tms.2022.64705.2645 %X شناسایی و درک صحیح عوامل مؤثر بر اعتلای برند مقصد گردشگری جهت جذب گردشگر، ضروری می‌باشد. هدف اصلی این مقاله طراحی مدل اعتلای برند استان فارس به‌عنوان مقصد گردشگری می‌باشد. این پژوهش با مبنای فلسفی؛ پراگماتیسم، جهت‌گیری، بنیادی-کاربردی و به روش آمیخته اکتشافی متوالی انجام شده است. در بخش کیفی، روش نمونه‌گیری نظری و مصاحبه عمیق و استراتژی نظریه‌پردازی داده‌بنیاد و در بخش کمّی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از یافته‌ها نشان داد که "اعتلای برند مقصد گردشگری" متاثر از شرایط علّی(برخورداری استان فارس از پتانسیل‌های گردشگری و نیاز به بهره‌مندی از مزایای اقتصادی و فرهنگی صنعت گردشگری)، عوامل زمینه‌ای (شرایط سیاسی، ساختار‌های اداری، منابع و امکانات، شرایط اجتماعی و فرهنگی) و عوامل مداخله‌گر (شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی، زیرساختی و مشارکت ذی‌نفعان) است که از طریق طراحی و تدوین برنامه استراتژیک گردشگری، سبب توسعه فرهنگی- اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و محیط زیستی می‌شود. %U https://tms.atu.ac.ir/article_14008_334c40ca6ef7b2b58904c832b9587877.pdf