@article { author = {Salavati, Shahrm and Khani, Naser}, title = {Compatibility with E-commerce in the Iranian Hotel Industry}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {8}, number = {21}, pages = {167-187}, year = {2013}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {Websites are major actors in the expansion of tourism activities and attracting tourists nowadays. In this line, benefitting from a website with proper attributes can play a pivotal role in attracting tourists to the industry in general and to the hotel industry in particular. The present study evaluates Iranian hotel websites in order to measure the compatibility of their e-commerce activities. To achieve this goal, content analysis was used to evaluate 48 website features of 57 Iranian hotels with different ratings (one to five-stars). Findings manifest that internet adoption in the hotel industry in Iran is in its early stages. E-commerce related activities are very minimal and online reservations are not effectively present in them}, keywords = {E-tourism,Website,Evaluation,hotel industry}, title_fa = {سازگاری با تجارت الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران}, abstract_fa = {امروزه وب سایت ابزاری قوی برای بازاریابی و تجارت الکترونیکی بهشمار میآید. نقش وبسایت در گسترش فعالیتهای گردشگری و جذب گردشگر بسیار زیاد است . بهطوری که این صنعتبیشترین استفاده را از این ابزار مینماید. در این راستا، بهرهمندی از وبسایتی با ویژگیهای مناسبمیتواند نقش کلیدی در جذب گردشگر به صنعت گردشگری به صورت عام و صنعت هتل داریبهطور ویژه ایفا بنماید. در این راستا، مطالعهی حاضر به بررسی میزان سازگاری هتلهای ایران باتجارت الکترونیکی میپردازد. برای تحقق این هدف با استفاده از روش تحلیل محتوا 84 ویژگی وبسایتهای 75 هتل با رتبههای متفاوت )یک تا پنج ستاره( مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافتهها بیانکنندهآنند که هتلهای ایران در مراحل نخستین پذیرش اینترنت برای کسب و کار خود هستند. فعالیتهایمرتبط با تجارت الکترونیک در میان هتلهای ایرانی بسیار اندک است و رزرو برخط بهطور موثر درآنها ارائه نمیشود.}, keywords_fa = {گردشگری الکترونیکی,وب سایت,ارزشیابی,صنعت هتل داری}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_2580.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_2580_1ce19f7674f1dc0a5a215c33d5b405ee.pdf} }