مهدی یزدان شناس
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی بر هویتیابی و عجین شدگی کارکنان هتلها است که در این رابطه نقش تعدیل کننده حمایت سازمانی درنظر گرفته شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی و کاربردی است که کارکنان هتلهای پنج ستاره تهران جامعه آماری آن را تشکیل میدهند. دادههای مورد نیاز تحقیق از طریق پرسشنامه جمعآوری ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی بر هویتیابی و عجین شدگی کارکنان هتلها است که در این رابطه نقش تعدیل کننده حمایت سازمانی درنظر گرفته شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی و کاربردی است که کارکنان هتلهای پنج ستاره تهران جامعه آماری آن را تشکیل میدهند. دادههای مورد نیاز تحقیق از طریق پرسشنامه جمعآوری شدند و با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای تحقیق تاثیر مثبت فعالیتهای مسئولیت اجتماعی را بر هویتیابی و عجین شدگی کارکنان نشان داد. همچنین مشخص شد ادراک کارکنان از حمایت سازمانی نقش تعدیل کننده مثبت در اثرگذاری فعالیتهای مسئولیت اجتماعی بر هویتیابی و عجین شدگی کارکنان هتلها دارد. بنابراین، میتوان گفت فعالیتهای مسئولیت اجتماعی هتلها تاثیر قابل توجهی بر نگرشهای مهم کاری کارکنان هتلها به ویژه هویتیابی و عجین شدگی آنها دارد و با افزایش حمایت سازمانی ادراک شده این تاثیرگذاری افزایش می-یابد.