دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
مدل عوامل موثر بر وفاداری به گردشگری میراث فرهنگی در مقصد رامسر

سیّد محمّد میرتقیان رودسری؛ احمد پوراحمد؛ کرامت اله زیاری

دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 113-146

https://doi.org/10.22054/tms.2021.46606.2206

چکیده
  به منظور مدیریت بهتر رقابت در بازار گردشگری میراث فرهنگی، مهم است که رفتار گردشگر درک شود. یکی از نمودهای رفتار گردشگر، تمایلات رفتاری و وفاداری است. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین مدل وفاداری گردشگر میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) در مقصد رامسر است. جامعه آماری تحقیق گردشگران، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در جاذبه‌های میراث فرهنگی ...  بیشتر

ارائه مدل تاثیر نوستالژی برند بر وفاداری در تصمیم سفرگردشگر (گردشگری زیارتی شهر مشهد)

سید مهدی جلالی؛ فریز طاهری کیا؛ زهرا عطف؛ ایمان قاسمی همدانی

دوره 16، شماره 54 ، تیر 1400، ، صفحه 347-374

https://doi.org/10.22054/tms.2021.12796

چکیده
  برندهای قدرتمندِ نوستالژیک تصاویر معناداری در ذهن مشتریان خلق می‌کنند. یک تصویر برند نوستالژیک قوی و مشهور تمایز را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی بر رفتار خرید می‌گذارد. امروزه گردشگری مذهبی به عنوان صنعت جذاب و جایگزین مورد توجه قرار گرفته است. گردشگری مذهبی به‌عنوان نیروی محرکه‌ای برای توسعة منطقه‌ای بیان می‌شود. گردشگری مذهبی ...  بیشتر

تأثیر حس جمعی بر وفاداری گردشگران جشنواره‌ها با نقش میانجی تجربه احساسی

ناصر صنوبر؛ سعیده خانی؛ ابوالفضل حق وردی زاده

دوره 15، شماره 51 ، مهر 1399، ، صفحه 31-56

https://doi.org/10.22054/tms.2020.40193.2099

چکیده
  جشنواره‌های فرهنگی سهم مهمی در صنعت گردشگری دارند و شناخت عوامل مؤثر بر موفقیت آن‌ها دارای اهمیت است؛ بنابراین در این پژوهش، تأثیر متغیرهای حس جمعی، تجربه احساسی و برون‌گرایی در تحقق رضایت و وفاداری گردشگران رویدادهای فرهنگی بررسی شده است. برای این منظور، تعداد 394 پرسشنامه در بین گردشگران جشنواره نوروزی برج میلاد تهران توزیع و ...  بیشتر

تأثیر رضایت و اعتماد بر وفاداری الکترونیک و خرید آنلاین محصولات گردشگری

محمدصالح ترکستانی؛ فهمیه مفاخری؛ فاطمه حقیقت

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، ، صفحه 93-109

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5731

چکیده
  امروزه با وجود فواید حاصل از توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، لزوم شناخت کاملتر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تأثیرگذار بر آن را مورد تأکید قرار میگیرد. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر وفاداری و اعتماد در تجارت الکترونیک بر خرید آنلاین محصولات گردشگری میپردازد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان وبسایت یکی از دفاتر معتبر خدمات مسافرتی ...  بیشتر

بررسی اثرات ارزشهای سنتی و ارزش‌های اسلامی بر رضایت و وفاداری گردشگران خارجی شهر قم

محمد رضا کریمی علیوچه؛ محمد مهدی احمدی؛ مهسا نظری

دوره 10، شماره 32 ، اسفند 1394، ، صفحه 21-42

چکیده
  گردشگری مذهبی، از گذشته‌های دور تا کنون به عنوان یکی از پر رونق‌ترین اشکال گردشگری در جهان به شمار می‌آید. گردشگری اسلامی در اصل، تعبیر گردشگری جدیدی از زیارت است که گردشگری مذهبی و تفریحی را با یکدیگر ادغام می‌کند. برای دست‌یابی به راهکارهای توسعه گردشگری، بررسی دو عامل رضایت و وفاداری گردشگران در هر مقصد گردشگری دارای اهمیت است. ...  بیشتر

گونه شناسی مشتریان در گردشگری پزشکی

سید محمد طباطبایی؛ ابوالفضل نوری؛ زهره محمد نوری؛ فرزانه حشمتی

دوره 9، شماره 26 ، تیر 1393، ، صفحه 60-82

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف شناسایی راهکارهای مؤثر بر جذب و وفاداری گردشگران پزشکی و ارائه پیشنهادهایی درگردشگری پزشکی انجام یافته است. در این راستا، پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق، با استفاده از معیارهایعرضه و تقاضای گردشگری پزشکی عوامل مؤثر بر انتخاب شهر مقصد توسط گردشگران استخراج گردید. سپسگردشگران پزشکی به چهار دسته سرب، آهن، ...  بیشتر

نقش متغیرهای شهرت و نوآوری بر وفاداری مشتریان رستوران با درنظر گرفتن نقش واسط رضایت و ارزش ادراک شده

شمس الدین ناظمی؛ فهیمه سادات سعادت یار

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، ، صفحه 58-79

چکیده
  در بازار گسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد، اوست که با توجه به امکانات و استعداد خود به ارزش گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت و ... می پردازد و در نهایت انتخاب میکند )ایمانی، ۶۸۳۱ (. حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان در این فضای رقابتی در حوزه خدمات، روز به روز مشکلتر میشود.)عزیزی، ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعۀ موردی منطقۀ گردشگری سرعین)

حبیب ابراهیم پور؛ میر علی سید نقوی؛ نور محمد یعقوبی

دوره 5، شماره 14 ، اسفند 1389، ، صفحه 67-92

چکیده
  گردشگری به دلیل تأثیرات مثبت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از جمله درآمدزایی و تأثیر در رشد ‏اقتصادی کشورها در حال تبدیل شدن به صنعت اول در جهان است و برای اغلب ‏کشورها گردشگری منبع مهمی برای فعالیت‏های تجاری، کسب درآمد، اشتغال‏زایی و مبادلات خارجی ‏محسوب می‏شود. نوشته حاضر برای دست‏یابی به راهکارهای توسعه گردشگری، به بررسی ...  بیشتر