سارا ایلچی؛ امیرسالار ونکی؛ مصباح سیوندیان
چکیده
رسانههای اجتماعی در بسیاری از جنبههای گردشگری خصوصا در جستجوی اطلاعات، تصمیمگیری، ارتقاء گردشگری و تعامل با مشتریان نقش مهمی ایفا میکنند. با توجه به رشد روزافزون پژوهشهای منتشرشده در این زمینه، هدف این پژوهش تحلیل روند انتشارات و تحلیل علمسنجی پژوهشهایی است که در زمینه رسانههای اجتماعی و گردشگری منشر شده اند. بدین منظور ...
بیشتر
رسانههای اجتماعی در بسیاری از جنبههای گردشگری خصوصا در جستجوی اطلاعات، تصمیمگیری، ارتقاء گردشگری و تعامل با مشتریان نقش مهمی ایفا میکنند. با توجه به رشد روزافزون پژوهشهای منتشرشده در این زمینه، هدف این پژوهش تحلیل روند انتشارات و تحلیل علمسنجی پژوهشهایی است که در زمینه رسانههای اجتماعی و گردشگری منشر شده اند. بدین منظور اطلاعات 1054 مقاله که در بازه 2009 تا 2020 منتشر شدهاند، از پایگاه دادهای وب آو ساینس استخراج شده و مورد تحلیل قرار میگیرند. در این تحقیق به دو سطح تحلیل پرداخته میشود. در سطح اول روند تحقیقات و تاثیر مقالات، نویسندگان و مجلات با استفاده از تحلیل استنادی مورد بررسی قرار میگیرد. در سطح دوم ساختار شبکه همرخدادی کلمات و شبکه همتالیفی نویسندگان، موسسات و کشورها تحلیل میشود. نتایج این پژوهش نشان میدهند که استفاده از رسانههای اجتماعی در بخشهای مختلف گردشگری در سالهای اخیر رشدی فزاینده داشته است