عبدالهادی درزیان عزیزی؛ نیلوفر هادیانفر؛ عالیه مالکی
چکیده
امروزه ظهور فناوریهای دیجیتال صنعت گردشگری را به طرز چشمگیری تغییر داده است. از جمله این فناوریها واقعیت مجازی (VR) است. با این وجود ، فناوری VR در مقاصد گردشگری در ایران هنوز بهطور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. این پژوهش، نگرش و رفتار کاربران ایرانی را نسبت به پذیرش فناوری VR در گردشگری بررسی میکند. نمونه پژوهش شامل 260 بازدیدکننده ...
بیشتر
امروزه ظهور فناوریهای دیجیتال صنعت گردشگری را به طرز چشمگیری تغییر داده است. از جمله این فناوریها واقعیت مجازی (VR) است. با این وجود ، فناوری VR در مقاصد گردشگری در ایران هنوز بهطور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. این پژوهش، نگرش و رفتار کاربران ایرانی را نسبت به پذیرش فناوری VR در گردشگری بررسی میکند. نمونه پژوهش شامل 260 بازدیدکننده از سه مقصد مختلف به وسیله فناوری VR است. برای جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه آنلاین و روش نمونهگیری دردسترس استفاده شد. فرضیههای پژوهش با استفاده از نرم افزار Smart-PLS3 مورد آزمایش قرار گرفت.با توجه به این که این پژوهش از اولین مطالعاتی است که عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری VR را در میان کاربران ایرانی بررسی میکند، نتایج آن میتواند برای مدیران و بازاریابهای مقاصد گردشگری مفید بوده و آنها را در استفاده از این فناوری به عنوان یک ابزار بازاریابی ترفیعی و تبلیغاتی مؤثر یاری رساند.