دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
برآورد ارزش اقتصادی مناطق گردشگری (مورد پژوهی: رودبار قصران)

ژیلا سجادی؛ آرمان مسلمی؛ رقیه صمدی

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7077

چکیده
  چکیدهامروزه منابع طبیعی به عنوان سرمایه های اصلی اکوتوریسم با چالش های متعددیمواجه است. بنابراین ارزشگذاری مناطق اکوتوریستی و کارکردهای زیست محیطی درراستای اتخاذ سیاستهای اقتصادی از مهمترین مقولات برنامهریزی صنعت گردشگری بهشمار میآید. منطقۀ تفریحی رودبار قصران یکی از ج اذبه های اکوتوریستی شهرستانشمیرانات استان تهران است. لذا ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر تمایل به رفتارهای کم کربن در گردشگران

محمود ضیایی؛ اسماعیل قادری؛ المیرا سلطانی

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 19-40

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7078

چکیده
  گرمایش جهانی که بهطورعمده ناشی از مصرف زیاد سوخت های فسیلی و انتشاراتدیاکسیدکربن است، به مسئله مهم زیستمحیطی در سطح جهان تبدیل شده است . صنعتگردشگری عامل انتشار 5 درصد از کل دی اکسیدکربن و انتشار 14 درصد کل گازهایگلخانهای در سطح جهان است . گردشگران در مقام ذی نفعان در تلاش هایی که به منظورکاهش انتشارات کربن در گردشگری انجام میشود، نقش ...  بیشتر

ارزیابی زنجیره تامین گردشگری روستایی روستای مصر

مجتبی قدیری معصوم؛ پژمان حاتمی فر؛ سید مهدی طباطبایی

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 41-62

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7079

چکیده
  ارزیابی عناصر مختلفگردشگری در مقاصد مختلفبه امری ضروری مبدل شدهاست، درنتیجه ارزیابی این عناصر باعث تخصیص بهینه منابع به برنامه های توسعه ایمیشود، گردشگری روستایی یکی از نیروهای اصلی درزمینۀ بهبود و رشد اقتصادیروستاها محسوب میشود. در چنین شرایطی، ارزیابی زنجیره تأمین گردشگری روستاییبهمثابه یکی از مهمترین استراتژیها برای توسعه ...  بیشتر

شایستگی‌های فردی منابع انسانی و وفاداری کُنشی میهمانان در هتل‌های چهار ستاره استان مازندران

مصطفی محمدی؛ سیّد محمّد میرتقیان رودسری؛ صادق صالحی

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 63-84

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7080

چکیده
  زمینه و هدف تحقیق: وفاداری میهمانان هتل، حاصل عالی‌ترین سطح رضایتمندی آنهاست که منوط به شایستگی منابع انسانی می‌باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش شایستگی‌های فردی منابع انسانی در وفاداری کُنشی میهمانان در هتل‌های 4 ستاره استان مازندران صورت پذیرفت. روش تحقیق: تحقیق حاضر کاربردی، توصیفی و مقطعی بوده است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل ...  بیشتر

ارزیابی وفاداری گردشگر به مقصد با رویکرد داده کاوی گردشگران داخلی شهر اصفهان

آذرنوش انصاری؛ علی اسدی

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 85-106

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7081

چکیده
  امروزه با توجه به اهمیت مشتری در محیط پرتلاطم و رقابتی، بهویژه در صنعت گردشگریو همچنین هزینۀ جذب مشتری جدید که بهمراتب بیش از هزینه حفظ مشتری موجود است ،شناسایی مشتری وفادار و حفظ آن اولویت بالایی دارد در این پژوهش تلاش شده،که از طریق رویکرد داده کاوی به ارزیابی وفاداری گردشگر پرداخته شود.این پژوهش بر روی 880 گردشگر داخلی شهر اصفهان ...  بیشتر

تبیین مفهوم معنویت در گردشگری با استفاده از تحلیل محتوا

سعید شفیعا؛ مهدیه صباغ پور آذریان

دوره 11، شماره 35 ، آذر 1395، صفحه 107-127

https://doi.org/10.22054/tms.2017.7082

چکیده
  گرایش بیش از پیش گردشگران مدرن به کنجکاوی و درک مفاهیم جدید باعث شده تا موضوع معنویت در گردشگری توسط محققان و کنفرانس های بین المللی مورد توجه و بازبینی قرار گیرد تا فضایی برای تغییر نگاه صرفا مادی به این مقوله حاصل شود. این پژوهش کیفی گراندد تئوری با هدف ارائه ی مفهومی بین رشته ای معنویت در گردشگری با استفاده از مصاحبه، مطالعه ی متون ...  بیشتر