دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان

امیر طیبی؛ کامران ذکاوت

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9445

چکیده
  شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری، هدف اصلی این پژوهش است تا بتواند راه را برای تغییر یا تعمیر این تصویر ذهنی، از طریق شناسایی ویژگی‌های محیطی دخیل در آن، فراهم کند. این پژوهش جز اولین پژوهش‌ها در این حیطه (گردشگری شهری) است که فضای شهری را موضوع و مقصد گردشگران داخلی قرار داده است. این پژوهش از نوع تفسیری است و ...  بیشتر

ارائه مدل علی عوامل موثر بر رفتارهای حافظ محیط زیست (مورد مطالعه: گردشگران خارجی استان فارس)

محمد حسن صیف؛ احمد رستگار؛ طاهره کریمی فرد؛ مرضیه تاجوران

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 35-55

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9446

چکیده
  مسأله اصلی در این تحقیق، بررسی عوامل موثر  بر رفتارهای حافظ محیط زیست گردشگران خارجی بوده است. محیط ‏زیست یکی ازاصلی‏ترین و مهمترین نگرانی‏ها و دغدغه‏های جوامع بشری در چند دهه گذشته تا کنون بوده است. از این رو در سال‏های اخیر توجه زیادی به  مشکلات محیط‏ زیست شده است. در تحقیق حاضر، عوامل موثر بر رفتارهای حفاظتی محیط زیست ...  بیشتر

تأثیر ویژگی‌های اجتماعی - شخصیتی بر رضایت مشتریان (مورد مطالعه: رستوران میزبان)

صادق صالحی؛ امیر مرادی اصل؛ سیده فاطمه عبدلی

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 57-75

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9447

چکیده
  درک نیازهای مشتری، بنیادی­ترین الزامات برای بقای سازمان­ها در جهان امروز است. با شناخت نیازهای مشتری و تلاش در جهت رفع نیازهای آن‌ها، گام اساسی در جهت رضایت مشتری برداشته می‌شود و به همین دلیل، سازمان‌های مشتری مدار، شناخت نیازها، تأمین نیازها و از همه مهم‌تر عوامل مؤثر بر تأمین رضایت مشتریان را در صدر مطالعات و بررسی‌های خود ...  بیشتر

ارزیابی تحلیلی حوزه‌های علمی در حال ظهور در صنعت گردشگری منطقه خاورمیانه با استفاده از الگوریتم‌های متن کاوی

ایمان رئیسی وانانی؛ سید محمد جعفر جلالی

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 77-99

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9448

چکیده
  صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که برای دولت، صنعت، گروه‌های مذهبی، انسان شناسان و گردشگران از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت است. بررسی روند علمی موجود در حوزه گردشگری می‌تواند شناخت هر یک از گروه‌های مذکور را از این حوزه بیشتر کند و در نهایت باعث آگاهی پژوهشگران این حوزه شده و تصمیم‌گیری درست صاحبان مشاغل و مناصب را به همراه داشته ...  بیشتر

ارزیابی و اولویت‌بندی روستاهای هدف گردشگری با استفاده از فنون تصمیم‌گیری چندمعیاره

رسول حیدری سورشجانی؛ صدیقه کیانی سلمی؛ هدی باسره

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 101-140

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9449

چکیده
  تعیین روستاهای هدف گردشگری و توجه ویژه به این روستاها از جمله سیاست‌های متولیان گردشگری کشور است. هدف از انجام این تحقیق ارزیابی و اولویت‌بندی روستاهای هدف گردشگری شهرستان کرج با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره نظیر تاپسیس، ویکور، آنتروپی، ساو، الکتر و جمع‌بندی نهایی گزینه‌ها با استفاده از تکنیک بردا است. این پژوهش ...  بیشتر

نقش رسانه‌های اجتماعی، شفافیت و مسئولیت اجتماعی در ارتقای عملکرد تجاری شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری

مهدی دهقانی سلطانی؛ اردشیر شیری؛ طاهره نثاری؛ مصطفی رئوفی

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 141-169

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9450

چکیده
  امروزه رسانه­های اجتماعی تحول عظیمی در عرصه کسب و کار ایجاد کرده­اند. این رسانه­ها نه تنها در دنیای مجازی مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و جانی تازه به صنایع و محصولات بخشیده­اند، بلکه مکانی برای مکانی برای روابط جمعی و فعالیت­های بازاریابی شرکت نیز هستند. از سوی دیگر، مسئولیت اجتماعی شرکت­ها، در سال­های اخیر، همگام ...  بیشتر

نقش بازارگرائی در بهبود عملکرد مالی آژانس‌های مسافرتی

عباسقلی سنگی نور پور

دوره 13، شماره 43 ، مهر 1397، صفحه 171-203

https://doi.org/10.22054/tms.2018.9451

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازارگرائی بر عملکرد مالی و نیز نقش واسطه ای رضایت و وفاداری مشتری است. برای پایه ریزی فرضیه‌ها، از یک مدل مفهومی استفاده شده است و براساس داده­هائی که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از 196 نفر از کارکنان آژانس­های مسافرتی فعال در شمال غرب ایران گرد آوری شده است، در قالب مدل یابی معادلات ساختاری مورد ...  بیشتر