TY - JOUR ID - 9707 TI - امکان سنجی توسعه گردشگری رویداد ؤ(با تاکید بر رویدادهای فرهنگی )و تاثیر آن بر تعدیل فصلی بودن مقصدهای گردشگری (مطالعه موردی: شهر همدان) JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - جلیلیان, نگار AU - کروبی, مهدی AU - قادری, اسماعیل AD - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشکده مدیریت و حسابداری ، تهران، ایران AD - مدیرگروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری، تهران، ایران AD - استادیار مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشکده مدیریت و حسابداری ، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 14 IS - 45 SP - 35 EP - 56 KW - : مقصد گردشگری KW - بازاریابی گردشگری KW - گردشگری رویداد KW - رویداد فرهنگی KW - آمیخته‌های فصلی‌بودن بازاریابی KW - تعدیل فصلی‌بودن گردشگری DO - 10.22054/tms.2019.27611.1794 N2 - مقصدهای گردشگری به عنوان کانون اصلی جذب گردشگران، نقش بنیادی را در توسعۀ صنعت گردشگری دارند زمانی می‌توان یک مقصد گردشگری را متمایز و موفق جلوه داد که بتوان تجربه‌های منحصر به فرد و جدیدی را به گردشگر ارائه داد. این وظیفه بر عهدۀ رویدادهای گردشگری نهاده شده است. رویداد در ترکیب با توسعۀ گردشگری باعث شکل‌گیری جاذبه در میان گردشگران می‌شود و از طریق برنامه‌ریزی، بازاریابیو اجرای اصولی، به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم برای توزیع گردشگری به صورت عادلانه و منظم در مناطق مختلف و در زمان‌های مختلف در کشور محسوب می‌گردد. پژوهش حاضر به بررسیمنابع و عوامل مؤثر جهت توسعة گردشگری رویدادهای فرهنگی در راستای تعدیل فصلی‌بودن گردشگری شهر همدان پرداخته است. جامعۀ آماری پژوهش، خبرگان گردشگری شهر همدان می‌باشند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه و برایتجزیه و تحلیل داده‌ها از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئیاستفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد وضعیت منابع گردشگری، منابع حمایتی، منابع مصنوع و عوامل موقعیتی جهت توسعۀ گردشگری رویدادهای فرهنگی در شهر همدان به جز منابع حمایتی،جهت تعدیل فصلی‌بودن گردشگری در وضعیت مطلوبی قرار دارند. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_9707.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_9707_65e234118943a33de1c857300bebc74a.pdf ER -