TY - JOUR ID - 83 TI - بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - رجبی, اسماعیل AU - عسگری ده آبادی, حمیدرضا AU - کاظمی, روح اله AD - کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،بیمه تعاون AD - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 8 IS - 24 SP - 209 EP - 232 KW - خدمات الکترونیک KW - کارکردگرایی KW - قابلیت استفاده KW - قابلیت تعامل KW - رضایت مشتری DO - N2 - یکی از گزینه های دولتها برای ارتقاء کیفیت خدمات و دگرگونیِ آن، بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک می باشد. کانال و رسانه ی اصلی ارائه ی خدمات الکترونیک نیز همان وب سایت سازمان است که تمامی خدمات از آن طریق ارائه می شود. در این جاست که دیگر سنجش کیفیت خدمات سازمان از محیط فیزیکی و ساختمان سازمان بیرون می آید و وارد دنیای وب سایت ها یعنی دنیای مجازی می شود. بنابراین با این تغییر بزرگ در شیوه ارائه خدمات قاعدتاً شیوهی سنجش آن هم تغییر می کند و شاخص های جدیدی برای سنجش و ارزیابی این نوع از خدمات مورد نیاز می باشد. در این پژوهش بدنبال بررسی عواملی هستیم که بر رضایت مشتریان (یا همان مسافران) از خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری اثر دارند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. سپس در ادامه، با استفاده از روش های تحلیلعاملی و معادلات ساختاری به بررسی اعتبار مدل و آزمون فرضیات پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که کارکردگرایی، قابلیت استفاده و قابلیت تعاملی خدمات الکترونیکی پایانه های مسافربری بر رضایت مشتریان از این خدمات اثر دارد و این رضایت نیز نهایتاً، بر قصد استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی اثرگذار است.   UR - https://tms.atu.ac.ir/article_83.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_83_842e7b1fe45164a68daff0c10a7404a8.pdf ER -