TY - JOUR ID - 3984 TI - اولویت بندی سرمایه گذاری درشرکتهای خدمات مسافرتی JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - تقوی فرد, محمدتقی AU - سقایی, عباس AU - دانشمندی, علی اکبر AD - عضو هیات علمی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران AD - عضو هیات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 7 IS - 20 SP - 117 EP - 139 KW - کیفیت خدمات KW - سرمایه گذاری کیفیت محور KW - ارزیابی KW - رویکرد بیانی فازی KW - شرکتهای خدمات مسافرتی DO - 10.22054/tms.2013.3984 N2 - تصمیمگیری در مورد انتخاب برنامههای بهبود کیفیت یک مسئلهی حساس در شرکتهایی است که بهدنبال دستیابی به سودآوری و اثربخشی هستند. هدف از این مقاله استفاده از تکنیک مجموع وزنی سادهی فازیدر اولویتبندی سرمایهگذاریهای بهبود کیفیت در شرکتهای خدماتی است. به این منظور در ابتدا گزینههایسرمایهگذاری شناسایی و سپس اولویتهای برونزا با توجه به فضای رقابتی و اولویتهای درونزا با توجه به مدلشکاف پنجگانهی کیفیت خدمات و تحلیل شکاف شناسایی میشود. سرانجام بین انواع مختلف سرمایهگذاریبهترین گزینه توصیه میشود. همچنین با انجام مطالعهی موردی در یک شرکت خدمات مسافرتی، قابلیت مدلدر ارزیابی برنامههای بهبود کیفیت اثبات میشود. این تحقیق مشخص نمود مدل تحلیل شکافهای پنجگانه درترکیب با تصمیمگیری چندمعیاره و تئوری مجموعهی فازی از قابلیت بالایی در ارزیابی برنامههای بهبودکیفیت در شرکتهای خدماتی برخوردار است. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_3984.html L1 - ER -