TY - JOUR ID - 3899 TI - اثرات تصور ذهنی گردشگران شهر اصفهان برتوسعه گردشگری پایدار آن JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - امراللهی بیوکی, ناهید AU - نظری, اعظم AD - استادیار گروه مدیریت دانشگاه اردکان یزد AD - کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه علم و هنر یزد Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 10 IS - 31 SP - 103 EP - 131 KW - توسعه گردشگری KW - تصویر ذهنی KW - تبلیغات KW - ویژگیهای فردی KW - رفتار گردشگری DO - N2 - هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و تبیین اثرات تصویر ذهنی گردشگران داخلی شهراصفهان بر توسعه گردشگری آن است. جامعه آماری این پژوهش، گردشگرانی هستند که تجربهسفر به شهر اصفهان را دارند. از آنجاییکه جامعه آماری نامحدود بوده ، بنابرابن برمبنای روشتعیین حجم نمونه کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین گردیده و از طریقنمونهگیری (غیراحتمالی) در دسترس انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامههایاستاندارد بر اساس طیف لیکرت (پنج گزینهای) استفاده شد. روایی پرسشنامه به روشصوری -محتوایی و پایایی آن با محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ برای هر متغیر محاسبه شد . برای تجزیه وتحلیل دادههای گردآوریشده و بررسی مدل مفهومی، از روشمدلیابی معادلات ساختاری و بابرازش مدل و تحلیلهای لازم صورت گرفت . در نهایت، با اصلاح AMOS استفاده از نرمافزارمدل مفهومی، برازش خوبی برای الگوی نظری طراحیشده، حاصل شد. بنابراین، می توان اظهارداشت که ویژگیهای فردی بهواسطه تصویر ذهنی بر رفتار گردشگری، دستاوردهای گردشگریو توسعه گردشگری تأثیر مثبت و معناداری دارد. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_3899.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_3899_a766e761353584f14233c525ccc514c1.pdf ER -