TY - JOUR ID - 3074 TI - عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در هتلهای شهر شیراز JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - نادری بنی, محمود AU - دلشاد, علی AU - محمدی, فاطمه AU - ادیب زاده, مرضیه AD - استاد یار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد AD - مربی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه یزد AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 10 IS - 29 SP - 69 EP - 93 KW - فناوری اطلاعات KW - هتل KW - هنجارهای ذهنی KW - باورهای ادراک شده KW - نگرش DO - N2 - در دهههای اخیر، فناوری های اطلاعاتی تقریبا با تمام جنبههای زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفهای گره خورده است. کاربرد فناوری های اطلاعاتی در حوزههای مختلف و رشد سریع استفاده از رایانه در سازمانها، اهمیت ویژه ای به بررسی عوامل مؤثر بر عدم پذیرش فناوری های اطلاعاتی در سازمانها، بخشیده است. بهرغم تمام مزیتهای ذاتی فناوری های اطلاعاتی، هنوز بکارگیر ی و پذیر ش آن با مقاومت کارکنان همراه است. بنابراین، هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر رفتار پذیرش فناوری- های اطلاعاتی در میان کارکنان هتل است. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن،  کارکنان هتلهای شه ر شیرا ز بوده است. برای تجزی ه و تحلیل دادههای جمعآوری شده ، ا ز نر م افزاراستفاده شدهاست. نتایج بهدست آمده، نشان می دهد که عواملی چون Smart PLS و 2 SPSS20 نگرش، باورهای رایج نسبت به فناوری های اطلاعات و هنجارهای ذهنی، بر پذیرش و بهکارگیری فناوری اطلاعات تأثیر مثبت و معنیداری دارند  UR - https://tms.atu.ac.ir/article_3074.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_3074_559ef077702cb8837c9db82868eff616.pdf ER -