TY - JOUR ID - 11213 TI - طراحی شبکۀ مضامین برندِ حلال در صنعت گردشگری درمانی JO - مطالعات مدیریت گردشگری JA - TMS LA - fa SN - 2322-3294 AU - عارفی, امین AU - فیض, داود AU - بیشمی, بهار AU - زارعی, عظیم AD - دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران AD - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران. AD - استادیار پژوهش گروه گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری AD - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 15 IS - 50 SP - 197 EP - 220 KW - برند KW - حلال KW - گردشگری درمانی KW - هتل بیمارستان DO - 10.22054/tms.2020.30282.1879 N2 - هدف این پژوهش شناسایی ویژگی های ملموس و مزایای منطقی برندِ هتل بیمارستان حلال می باشد. روش پژوهش مبتنی بر مبنای فلسفی تفسیری، جهت گیری بنیادی، رویکرد استقرایی و شیوه انجام آن کیفی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش کارمندان و مدیران هتل بیمارستان گاندی و مجتمع هلال ایران می باشد. نمونه گیری از طریق نمونه گیری قضاوتی صورت پذیرفت و برای استخراج ویژگی های ملموس و مزایای منطقی با 15 نفر از کارمندان و مدیران، مصاحبه به عمل آمد. داده های مصاحبه نیز به وسیله تکنیک تحلیل مضمون با استفاده از نرم افزار MAX QDA مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش بر اساس مدل هرم برند شامل 14 ویژگی ملموس (دارایی ها و ارزش های هتل بیمارستان حلال)، 67 مزیت منطقی (شواهد و حقایقی که تایید می کند، ویژگی ملموس وجود دارد و گردشگر می تواند از آن منتفع گردد) می باشد. UR - https://tms.atu.ac.ir/article_11213.html L1 - https://tms.atu.ac.ir/article_11213_bca6bcbd541c5f20c1460c5853cc7d74.pdf ER -