در جهان امروزی صنعت گردشگری در برنامههای بازرگانی و اقتصادی جایگاه خاصی پیدا کرده و نقشتعیینکننده ای در درآمدزایی کشورها بر عهده دارد؛ اما از سوی دیگر کسب و کار الکترونیک به صورتیک الزام در بخشهای مختلف تجارت جهانی نفوذ کرده و به عنوان یک عامل کلیدی تعیینکننده در پیشبرداهداف تجاری است، لذا توسعهی صحیح و پیگیرانهی گردشگری الکترونیک یکی از ابزارهای مهم توسعهیاقتصادی در دنیای امروز، میتواند باعث رونق بسیاری از زیرساختهای اقتصاد هر کشوری شده و نقشبسزایی در افزایش سطح درآمد ناخالص ملی داشته باشد. هدف این تحقیق ارائه مدلی مفهومی جهت تبیینعوامل تاثیرگذار بر اعتماد گردشگران به هنگام استفاده از وب سایتهای فعال در حوزهی گردشگری بوده کهبا توجه به مبانی نظری تحقیق، مدلی ارائه گردیده و فرآیند اعتماد الکترونیک را به سه مرحله آغاز،شکل گیری و تثبیت تقسیم کرده است. این پژوهش به صورت پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه و نمونهای بهحجم 131 نفر انجام شده است جامعهی آماری شامل گردشگرانی است که به انجام امور سفر همچون رزروهتل، رزرو و خرید بلیط و کسب اطلاعات در مورد مقصد سفر به صورت الکترونیکی پرداختهاند، پس ازبرازش مدل پژوهش با استفاده از نرم افزار لیزرل، بررسی فرضیههای پژوهش در دستور کار قرار گرفت و درنهایت عوامل رضایت، شهرت و کیفیت الکترونیک به عنوان مولفههای تاثیرگذار بر اعتماد الکترونیکشناسایی شدند.