%0 Journal Article %T فرایند و عوامل موثر در شکل گیری انگاره مقصد گردشگری %J مطالعات مدیریت گردشگری %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2322-3294 %A تاج زاده نمین, ابوالفضل %A قضاریان, گریگور %D 2010 %\ 12/11/2010 %V 5 %N 13 %P 139-168 %! فرایند و عوامل موثر در شکل گیری انگاره مقصد گردشگری %K انگاره مقصد گردشگری %K فرایند شکل گیری انگاره مقصد %K مدل در شکل گیری انگاره مقصد %K ویژگی های اثر گذار مقصد در شکل گیری انگاره %R %X انگاره از یک مقصد گردشگری دارای نقش و تاثیر مهمی در فرایند تصمیم گیری، انتخاب مقصد و رفتار گردشگر می باشد. مقاله حاضر تلاشی است در ارائه مفهومی جامع از انگاره، فرایند آن و عوامل اثر گذار بر شکل گیری انگاره گردشگر. یافته ها نشان می دهد که شکل گیری انگاره متاثر از ادراکات و شخصیت گردشگر و همچنین ویژگی های مقصد می باشد. امید است این مقاله بتواند، به عنوان راهنما، در امر برنامه ریزی و بازاریابی مقصد گردشگری مفید واقع شود.  %U https://tms.atu.ac.ir/article_5067_41c35d7aa53b3033b896e4a130bd2aa7.pdf