%0 Journal Article %T شناسایی مولفه‌ها و تعیین محتوای وب‌سایت‌های تسهیل‌گر گردشگری پزشکی %J مطالعات مدیریت گردشگری %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2322-3294 %A تقی زاده یزدی, محمد رضا %A شامی زنجانی, مهدی %A حقیقی, محمد %A ابوهاشم آبادی, فرزانه %D 2016 %\ 05/21/2016 %V 11 %N 33 %P 1-18 %! شناسایی مولفه‌ها و تعیین محتوای وب‌سایت‌های تسهیل‌گر گردشگری پزشکی %K تحلیل محتوا %K جذب گردشگر %K گردشگری پزشکی %K وب‌سایت‌های تسهیل‌گر %R 10.22054/tms.2016.4161 %X ه هدف این پژوهش، شناسایی مؤلفهها و تعیین محتوا برای وبسایتهای تسهیلگر گردشگریپزشکی جهت جذب گردشگران پزشکی بالقوه است. برای نیل به این هدف، استراتژی دو مرحلهای"شناسایی وبسایتهای برتر تسهیلگر گردشگری پزشکی حاصل از جستجوی هفت کلیدواژهتخصصی در گوگل" و سپس "تعیین محتوای پیشنهادی برای یک وبسایت تسهیلگر گردشگریپزشکی با استفاده از خدمات و اطلاعات استخراجشده" بکار گرفته شد. در ابتدا تمام وبسایتهایمنتخب با استفاده از رویکرد کیفی تحلیل محتوا مورد بررسی قرارگرفته و انواع خدمات و اطلاعاتی کهدر اختیار گردشگران پزشکی قرار میگیرند، شناسایی و استخراج شدند. سپس با توجه به ارزیابی بهعمل آمده، در سه سطح دستهبندی شدند و بدین ترتیب محتوای پیشنهادی برای معرفی و دستهبندی اینخدمات و اطلاعات ارائه گردید. در ادامه با استفاده از رویکرد کمیِ تحلیل محتوا و محاسبهی فراوانی وتکرار هر یک از خدمات و اطلاعات، رتبهبندی برایشان صورت گرفت. نتایج نشان داد که دروبسایتهای تسهیلگر گردشگری پزشکی، محتوای معرفی گزینههای پزشکی از اهمیت بیشتریبرخوردار است و در ردههای بعدی محتواهای معرفی تسهیلات وبسایت، معرفی گردشگری پزشکی،معرفی وبسایت و نظرات بیماران و مخاطبان قرار دارند. %U https://tms.atu.ac.ir/article_4161_9b3c26c5cb0fc4aefb73a4ee55999514.pdf