@article { author = {Zarei, Azim and Ghorbani, Fatemeh and Pedramnia, Mino}, title = {The study of effective factors on visitors' behavioral intentions in tourist destinations}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {7}, number = {20}, pages = {141-166}, year = {2013}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {10.22054/tms.2013.3985}, abstract = {The perception of visitors' behavioral intentions is of great importancefor destination managers and marketers. The present study is about tostudy the effective factors on visitors behavioral intentions in touristdestinations,which examines the effect of destinationattributes ,perceived quality of destination offerings, perceived valueand satisfaction on behavioral intentions. The sample of the currentstudy considersall the visitors of Torghabe tourist destination inMashhad city in the summer of 2011 and chooses 494 visitorsrandomly. The research questionnaire was developed by theresearcher after confirming the validity and reliability of data and thenfollowed by their distribution; finally data collection was donethrough structural equation modeling and analyzed in LIZRELsoftware.the results shows destination attributes have direct positiveeffect on perceived quality of destination offerings; and on the otherhand, perceived value and satisfaction are under direct effect ofperceived value. Furthermore, the positive direct effect of perceivedvalue and satisfaction on behavioral intentions was confirmed. Theresults also indicated that visitors perceived value of destinationofferings has an indirect effect on behavioral intentions throughmediating variables of satisfaction and perceived value.}, keywords = {tourist destination attributes perceived quality of destination offerings,Perceived Value,satisfaction,behavioral intentions,Torghabeh}, title_fa = {عوامل مؤثر بر واکنش های رفتاری بازدیدکنندگان از مقصدهای گردشگری}, abstract_fa = {چکیدهدرک واکنش های رفتاری بازدیدکنندگان برای مدیران مقصد گردشگری مهم می باشد. مقاله حاضرتأثیر عواملی چون ویژگی های مقصد، کیفیت درک شده خدمات گردشگری، ارزش درک شده و رضایت رابر واکنش های رفتاری گردشگران را مورد بررسی قرار می دهد. جامعه ی آماری تحقیق کلیه گردشگرانمنطقه ی گردشگری طرقبه مشهد مقدس در تابستان 0931 می باشند که 939 نفر به عنوان نمونه آماری انتخابگردید. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است که پس از تأیید روایی و پایایی، توزیع و داده ها با استفادهاز تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل تحلیل شد. مطابق با نتایج ویژگی های مقصد بطورمستقیم و مثبت بر کیفیت درک شده خدمات گردشگری در مقصد تأثیر گذار است و ارزش درک شده ورضایت بطور مستقیم و مثبت از کیفیت درک شده تأثیر می پذیرد، علاوه بر این تأثیر مستقیم مثبت ارزشدرک شده و رضایت بر واکنش های رفتاری نیز تأیید شده و همچنین کیفیت خدمات درک شدهبازدیدکنندگان بصورت غیر مستقیم و از طریق متغیرهای میانجی رضایت و ارزش درک شده، بر واکنش هایرفتاری تأثیر گذار است.}, keywords_fa = {ویژگی های مقصد گردشگری,کیفیت خدمات درک شده,ارزش درک شده,رضایت,واکنش های رفتاری,طرقبه}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3985.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3985_33964d7475efa89a3606652f30ef4ae5.pdf} }