@article { author = {Yadegari, Mehdi and Mohamadi, Shahriyar and Yar Mohamadi Samani, Peyman}, title = {e}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {30}, pages = {129-148}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی}, abstract_fa = {امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت در دنیا شناخته میشود. با توجه بهفراگیر شدن فناوری اطلاعات و کسب وکارهای الکترونیکی، توجه ویژه به گردشگری الکترونیکی جهتبهرهمندی از ظرفیت های این صنعت، میتواند بسیار مفید باشد. در این پژوهش پس از مروری بر مفاهیم وتعاریف گردشگری و گردشگری الکترونیکی، به مدل های اعتماد الکترونیکی پرداخته شده است. یکی ازچالش های مهم در فضاهای الکترونیکی و به خصوص گردشگری الکترونیکی، بحث اعتماد میباشد. هدفاین پژوهش نگاهی جدید به عوامل تأثیرگذار بر اعتماد گردشگران الکترونیکی و تبیین این عوامل میباشد.به این منظور با تعریف پنج نوع اعتماد که منجر به اعتماد گردشگر در فضای تارنما میشود، مدلی مفهومیبر پایه تجمیع مدلهای گذشته ارائه گردیده است. ارزیابی مدل ارائه شده به وسیله پرسشنامهای بر اساسطیف لیکرت 5 درجه ای و به دست آوردن درجه های اهمیت انجام گرفته است. پس از بررسی روایینسخه 18 و ضریب آلفای کرونباخ (= 7,78 ) تأیید SPSS پرسشنامه، پایایی آن نیز با استفاده از نرم افزارشده است.}, keywords_fa = {صنعت گردشگری,فناوری اطلاعات,گردشگری الکترونیکی,اعتماد الکترونیکی,طیف لیکرت}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3595.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3595_1428425b4926b715874baebc3632841d.pdf} }