@article { author = {Parchekani, Parvaneh and Roknedin Eftekhari, Abdolreza and Hashemi, Seyed saeed}, title = {ustainable Branding Foresight of Coastal Destinations (A Case Study: Chabahar Coastal Area)}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {15}, number = {50}, pages = {157-195}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {10.22054/tms.2020.37943.2058}, abstract = {This research was Expertise-Oriented and is conducted with aim of foresight sustainable branding of coastal tourism destinations via an illustrative-analyzing method. This research makes an effort to response this question that what is the best scenario for the sustainable branding of coastal tourism destination? To do so, after extracting and customizing required indexes and propulsions, variables and the relationships among them were checked, key variables were detected and adoption degree of influential and impressive items was extracted. Then deterministic or effective and two-sided variables, risks, objectives, results, exceptions and sustainable branding adjustment variables were extracted and main scenarios authored according to them and architectured in three local, national and international levels. Also, 3 scenarios are presented with topics of “A transition with a reconstruction and improvement approach”, “Medium with a minimalistic retrieval approach” and “Optimal with a maximum retrieval approach”.}, keywords = {Foresight,Sustainable Branding,Coastal Tourism Destinations,Chabahar}, title_fa = {آینده نگاری برندسازی پایدار مقصدهای گردشگری ساحلی}, abstract_fa = {این پژوهش، خبره محور بوده و با هدف آینده نگاری و ارائه سناریو مطلوب برندسازی پایدار در مقصدهای گردشگری ساحلی به روش توصیفی- تحلیلی در منطقه ساحلی چابهار انجام شده و درصدد پاسخگویی به این سئوال است که الگوی مطلوب برندینگ پایدار مقصدهای گردشگری ساحلی کدام است؟ لذا پس از استخراج و بومی سازی شاخص ها و پیشران های مورد نیاز، متغیرها و روابط بین آن ها مورد بررسی قرار گرفته، متغیرهای کلیدی شناسایی و میزان سازگاری عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر استخراج گردیده است. متغیرهای تعیین کننده یا تاثیرگذار، دووجهی، ریسک، هدف، نتیجه، مستنثنی و تنظیم کننده برندسازی پایدار استخراج و بر مبنای آن ها سناریوهای متعددی تدوین و در سه سطح محلی، ملی و بین المللی معماری و برای یک بازه زمانی بیست ساله، سه الگوی «گذار با رویکرد بازسازی و بهبود»، «میانی با رویکرد بازآفرینی حداقلی» و «مطلوب با رویکرد بازآفرینی حداکثری» ارائه شده است.}, keywords_fa = {آینده نگاری,برندسازی پایدار,مقصدهای گردشگری ساحلی,چابهار}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_11208.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_11208_a06e3a8a49a9c2b7dbfd75dcf5b6429f.pdf} }