@article { author = {Samiee, Sahar and Ghiasian, Maryam Sadat}, title = {Discourse Analysis of Iranian Managers and Elite on Tourism in Iran}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {1-18}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {The primary purpose of the research is to find the discursive strategies bywhich Iranian managers and elite legitimize or delegitimize discourses ontourism in Iran and the secondary purpose is to find the differences betweengovernmental and nongovernmental discursive legitimacy of managers and elitein Iran. Critical Discourse Analysis of Van Leeuwen(2008) has been selected asa method of analysis . The population is 70 articles consist of news, interviewsand speeches on tourism and 23 of all were selected purposefully as thesamples. Both groups of governmental and nongovernmental managers and elitehave legitimized positive interaction with the world and the security of Iran buthave delegitimized the situation of tourism infrastructure and negativepropaganda against Iran. Governmental sector agrees presence of privatesector but with monitoring services of travel agencies, while private sectordemands reduction of the role of government in this field.}, keywords = {Critical Discourse Analysis (CDA),managers,Elite,Tourism,legitimacy}, title_fa = {تحلیل گفتمان مدیران و نخبگان کشور درباره صنعت گردشگری در ایران}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش یافتن راهکارهای گفتمانی است که مدیران و نخبگان کشور درحوزه صنعت گردشگری ایران، از طریق آنها به گفتمان گردشگری مشروعیت داده و یا از آنمشروعیت زدایی کرده اند. هدف فرعی این پژوهش یافتن تفاوت میان مشروعیت در گفتمانمدیران و نخبگان دولتی و غیردولتی در این حوزه، می باشد. در این پژوهش سخنرانیها ومصاحبه های مدیران و نخبگان کشور درباره صنعت گردشگری در ایران، به روش تحلیل گفتمانانتقادی ونلیوون( 2008 )، توصیف و تحلیل شده است. فرآیند تهیه پیکره داده ها بدین صورت بودهکه ابتدا واژه "گردشگری" در موتورهای جستجوگر اینترنتی، جستجو شده و سخنرانیها ومصاحبههایی که مرتبط با موضوع و قابل تحلیل بودهاند؛ گردآوری و در مجموع 70 مقاله یافتشد و 23 مورد آن به صورت هدفمند انتخاب و بررسی گردید. هر دو گروه مدیران و نخبگاندولتی و غیردولتی به تعامل مثبت با دنیا و وضعیت امنیت در کشور مشروعیت داده اند اما ازوضعیت زیرساختهای گردشگری و وجود تبلیغات سوء علیه کشور مشروعیت زدایی نموده اندد.بخش دولتی موافق حضور بخشی خصوصی در این حوزه، به شرط نظارت بر خدمات دفاترمسافرتی است. در صورتی که غیردولتیها خواهان کم کردن نقش دولت در این حوزه می باشند.}, keywords_fa = {تحلیل گفتمان انتقادی(تگفا),مدیران,نخبگان,گردشگری,مشروعیت}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3893.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3893_3e6dfc250f742a5ee9af63cf8334077d.pdf} } @article { author = {Shiri, Ardeshir and Dehghani Soltani, Mahdi and Soltani Banavandi, A'azam and Farsizadeh, Hossein}, title = {Investigating the Impact of Emotional Labor on Customer's Satisfaction in Hotel Industry: The Mediating Role of Employee Satisfaction}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {19-39}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {Along with increasing development of service economy and competition in hotelindustry, emotions accompanied with labor have become important within thisindustry. Surface and deep acting are considered as the strategies for emotionallabor, through which people try to control their own emotions in the workplace.Therefore, present research has been carried out with the aim of studying andexamining the impact of emotional labor on customer's satisfaction through themediating role of job satisfaction in hotel industry.Population of the study consists of employees and customers of 4 and 5 starhotels in Tehran. In order to obtain sample size, Simple Random sampling waywas applied and 385 were selected. This research is regarded as an appliedstudy in terms of purpose and is a descriptive survey in terms of data collecting.In order to analyze data, structural equations' modeling was used.Findings showed that employees' job satisfaction and deep acting have asignificant impact on customer's satisfaction. Surface and deep acting have alsoa significant impact on customer's satisfaction through job satisfaction whilesurface acting has no significant impact on customer's satisfaction Byconsidering this fact that deep acting has a different mechanism in adjustingemotions compared to surface acting, Hotels may consider required trainingplans for employees to strengthen deep acting strategies, through which they canoffer effective deep acting. So, in this way, they can increase costumers’satisfaction}, keywords = {Customer's Satisfaction,Emotional Labor,Job Satisfaction,Deep Acting,Surface Acting}, title_fa = {تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری در صنعت هتلداری: نقش میانجی رضایت کارکنان}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف مطالعه و بررسی تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری از طریقنقش میانجی رضایت شغلی در صنعت هتلداری انجام شده است. جامعه آماری این تحقیقکارکنان و مشتریان هتلهای چهار و پنج ستاره در شهر تهران بوده که از طریق روشنمونهگیری تصادفی ساده تعداد 385 نفر انتخاب شدند . تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. برای تجزیهو تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهدکه رضایت شغلی کارمندان و بازیگری عمقی تأثیر معناداری روی رضایت مشتری دارد .بازیگری سطحی و بازیگری عمقی نیز، از طریق رضایت شغلی، تأثیر معناداری رویرضایت مشتری دارد. این در حالی است که بازیگری سطحی، تأثیر معناداری رویرضایت مشتری ندارد . با در نظر گرفتن این واقعیت که بازیگر ی عمقی دارای یکمکانیزم متفاوت در تنظیم عواطف نسبت به بازیگری سطحی است . هتل ها باید برایکارمندان خود برنامههای آموزشی لازم را در راستای تقویت استراتژی بازیگری عمقیترتیب دهند تا کارمندان از این طریق قادر به اعمال موثر بازیگری عمقی و در نتیجهافزایش رضایت مشتریان گردند. }, keywords_fa = {رضایت مشتری,کار هیجانی,رضایت شغلی,بازیگری عمقی,بازیگری سطحی}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3894.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3894_660a7400abfa72aabada83440fb36d06.pdf} } @article { author = {Akbari, Mohsen and Houshmand Chaikhani, Milad and Motamed, Hassan}, title = {The Brand of Service Quality and Word of Mouth Marketing in Tourism: The Opportunity of Army Barracks}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {41-69}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {Different cities have different features. They have huge investments, looking formore tourists to raise the return on investment. Word of mouth communication isone of the cheapest and the most valuable ways to develop tourism that hasattracted attention of many scholars. Military personnel can be viewed as asource of WOM, because most of them spend many days in different cities. Thepurpose of this study is to investigate the effect of service quality on militarypersonnel WOM with the mediating role of satisfaction, city image and theirattitude toward the city. This research is descriptive applied in terms of purpose.Questionnaire was used to survey 390 military personnel in the north and northeast of Tehran. Structural Equation Modeling and Smart PLS software wereused to analyze the gathered data. Results show that services quality has apositive effect on tourists' satisfaction and city image. Also, Satisfaction and cityimage have positive effects on attitude toward the city. Finally, satisfaction, cityimage and attitude toward the city have positive effects on WOM. Service Quality, Urban Brand, Brand Image, Attitude toward Brand,WOM}, keywords = {Service Quality,Urban Brand,brand image,Attitude toward Brand,WOM}, title_fa = {برند، کیفیت خدمات و تبلیغات شفاهی در توریسم: فرصتهای پادگانهای نظامی}, abstract_fa = {هستند تا بازده سرمایهگذاریهای خود را بالا ببرند. یکی از ارزانترین و البته ارزشمندترین مسیرهایتوسعه گردشگری، توجه به تبلیغات شفاهی بوده که توجه بسیاری از مجریان و محققان را به خودمعطوف نموده است. برای این منظور میتوان با نگاهی متفاوت به نیروهای نظامی، آنها را به عنوان یکمنبع تبلیغات شفاهی ملاحظه و مورد توجه قرار داد. چرا که هرساله تعداد زیادی نیروی نظامی در حالآموزش و خدمت در پادگانهای مستقر در شهرهای مختلف میباشند که میتوانند به عنوان ابزارهایتبلیغات شفاهی برای شهر مربوطه عمل نمایند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدماتمحل خدمت سربازان بر تبلیغات شفاهی آنها به واسطه رضایت آنها از کیفیت خدمات، تصویر و نگرشآنها نسبت به شهر محل خدمت است.روش تحقیق: این پژوهش از لحاظ هدف توصیفی-کاربردی و به لحاظ گردآوری دادهها،پیمایشی است. بدین ترتیب برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده که ضمن آن 390 نفر ازنیروهای وظیفه پادگانهای شمال و شمال شرق تهران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و طی آن بادادههای جمعآوری شده از نمونه مورد smart PLS استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و نرمافزار 2تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافتهها: نتایج حاکی از معناداری؛ تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت گردشگران و تصویر برند،تأثیر رضایت و تصویر برند بر نگرش نسبت به شهر محل خدمت و تأثیر رضایت، تصویر برند،نگرش نسبت به شهر محل خدمت بر تبلیغات شفاهی است. کیفیت خدمات، برند شهری، تصویر برند، نگرش به برند، تبلیغات}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,برند شهری,تصویر برند,نگرش به برند,تبلیغات شفاهی}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3895.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3895_f44abeb0573ea8a43c536673bccfabe0.pdf} } @article { author = {Pouramraee, Samira and Akbari, Mohammadreza and Saberi, Amir}, title = {The Position of Green Spaces in Citizens’ Tourism and Leisure Time}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {71-84}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {The urban green space is one of the most important elements in urbanmetabolism. Global efforts have been done with the aim of physical environmentconservation related to ecosystems, fauna and flora. Green spaces are made inorder to improve urban ecology and provide a pleasant place for leisure time.The most important effects of green spaces on cities are reduction of air andnoise pollution, temperature adjustment and increase of air humidity. Othereffects are relative. This study is applied in terms of purpose and descriptive interms of methodology. Data were gathered from both primary and secondaryresearch. To analyze data, One Sample T-test was used. The results showed thatin confidence level of 95%, significance level is smaller than alpha level of 5%.Thus, the Chengery Park can effectively contribute in development of tourismindustry. Then, developing Chengery Park is necessary for responding people’sneeds.}, keywords = {Green Space,Chengery Park,Leisure time,Tourism,Kuhdasht}, title_fa = {جایگاه فضاهای سبز شهری در گذران اوقات فراغت و گردشگری شهروندان}, abstract_fa = {فضاهای سبز از یکسو موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها میشود، و از سوی دیگرشرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم میسازد. مهمترین اثرات فضای سبز درشهرها کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و... است. سایراثرات فضای سبز در شهرها نسبی هستند. در این راستا پژوهش حاضر به بررسی و تحلیل تأثیرات پارکچنگری در توسعه گردشگری و گذراندن اوقات فراغت شهر کوهدشت میپردازد. روش تحقیق،توصیفی -تحلیلی و نوع آن کاربردی است. برای جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از دو شیوهای کتابخانهای و میدانی استفاده شده است. در بخش کتابخانهای به گردآوری اطلاعات توصیفی از کتابها،مقالات، گزارشها، و سالنامههای آماری پرداخته شده و در بخش میدانی، گردآوری اطلاعات از طریقنمونهگیری و با استفاده از ابزار پرسشنامه و مشاهده در دو بخش مورد بررسی قرار گرفته است، ابتدا بهمنظور ارزیابی و بررسی تأثیرات پارک چنگری در توسعه گردشگری و رونق بخشیدن به صنعت وتوریسم در شهر کوهدشت که از روش تصادفی و تعداد حجم نمونهها با توجه به آمار شهرداری در سالچند نفر گردشگر از پارک چنگری دیدن میکنند و در بخش دوم نظرسنجی از مردم بومی کوهدشتدر باب گذران اوقات فراغت و پارک چنگری با در نظر گرفتن جمعیت شهر کوهدشت از فرمولکوکران استفاده شده و تحلیل نهایی بر روی آنها صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل دادهها ازتکنمونهای استفاده شده است. نتیجه حاصل از میانگین مجموع گویهها با استفاده از آزمون T آزمون% تک نمونهای نشانگر آن است که سطح معناداری به دست آمده از این آزمون در سطح آلفا با 95 Tاطمینان کوچکتر از سطح آلفا 5% است. بنابراین پارک چنگری میتواند تأثیر به سزایی در توسعهگردشگری و صنعتتوریسم در شهر کوهدشت داشته باشد و همچنین احداث و تجهیز پارک چنگریتا حد زیادی در رفع نیاز اوقات فراغت مردم کوهدشت ضروری است.}, keywords_fa = {فضای سبز,پارکچنگری,گردشگری,اوقاتفراغت,شهر کوهدشت}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3896.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3896_b75bc762f59fb85bfbbaa90982556b41.pdf} } @article { author = {Rezaei, Pejman and Ghahramanee, Nasrin}, title = {Evaluating Carrying Capacity in Land-Use Planning of Tourism Complexes}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {85-102}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {Planning of resources and attractions for tourists and providing appropriateservices with environmental planning on this resources is so important intourism planning. Therefore, Sirch complex, located in Kerman province, wasselected with an area of ten hectares in response to tourists’ needs. Due to thePhysical Carrying Capacity, the number of tourists allowed to enter the site is1644 per day, Real Carrying Capacity is 1062 per day and effective carryingcapacity is 850 per day. Taking into account required standard per capita usagefor each tourist, the effective carrying capacity, including Commercial area (850square meters), Residence area (340000 square meters), Restaurant and fastfood area (850 square meters) Sports and cultural area (2125 square meters),Recreation area (24100 square meters) and Roads area (30000 square meters)is estimated.}, keywords = {Carrying Capacity,Per Capita Tourist Usage,Sirch Complex}, title_fa = {ارزیابی ظرفیت برد درتعیین کاربریهای مجموعه های گردشگری}, abstract_fa = {برنامه ریزی برای جذب گردشگر و ارائه خدمات مناسب به آنها از یکسو وبرنامه ریزی برای حفظ محیط زیست پیرامون این منابع از سوی دیگر از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. با توجه به این موضوع، مجموعه سیرچ به مساحت 10 هکتارجهت ایجاد کاربریهای مورد نیاز گردشگران منطقه سیرچ انتخاب شد. این مطالعه از نوعتحقیقات کاربردی است. ظرفیت برد فیزیکی مجموعه 1644 نفر، ظرفیت برد واقعی 1062نفر و ظرفیت برد مؤثر 850 نفر بوده است. با توجه به سرانه استاندارد کاربریهای موردنیاز گردشگران و ظرفیت برد مؤثر، مساحت کاربری تجاری 850 متر مربع، پذیرایی 850متر مربع، اقامتی 34000 متر مربع، تأسیسات 1275 متر مربع، پارکینگ 5100 متر مربع،اداری 1700 متر مربع، ورزشی و فرهنگی 2125 متر مربع، تفرجی 24100 متر مربع و معابر30000 متر مربع برآورد گردیده است.}, keywords_fa = {ظرفیت برد,سرانه کاربریهای گردشگری,سیرچ}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3897.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3897_e15c9151c4c753f90ac1cd3af3d7b7dd.pdf} } @article { author = {Amrollahi Biuki, Nahid and Nazari Dehaghi, Azam}, title = {The Effects of Isfahan Tourists’ Image on Its Sustainable Tourism Development}, journal = {Tourism Management Studies}, volume = {10}, number = {31}, pages = {103-131}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3294}, eissn = {2476-597X}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this study is to investigate and explain the effects that Isfahandomestic tourists’ image would have on tourism development of the city. The studypopulation is a group of tourists who have experience of travelling to Isfahan. As thepopulation of the study is unlimited, the sample size has been determined based onthe method of Cochran's sample size determination, and a sample of 384(convenient) was selected. In order to collect data, a questionnaire was appliedusing Likert scale (five choices). For the validity, formal questionnaire was used andreliability was calculated for each variable by calculating Cronbach's alphacoefficients.Structural Equation Modeling was applied for collected data analysis andconceptual model evaluation. Then, Model fitting and required analysis were doneby using AMOS software. Finally, designed theoretical pattern were fitted bymodifying conceptual model. Therefore, it can be stated that individualcharacteristics have positive and significant effects on tourists’ behavior, tourismachievements and tourism development, due to tourist’s image}, keywords = {Tourism Development,image,advertising,Personal characteristics,Tourist behavior}, title_fa = {اثرات تصور ذهنی گردشگران شهر اصفهان برتوسعه گردشگری پایدار آن}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و تبیین اثرات تصویر ذهنی گردشگران داخلی شهراصفهان بر توسعه گردشگری آن است. جامعه آماری این پژوهش، گردشگرانی هستند که تجربهسفر به شهر اصفهان را دارند. از آنجاییکه جامعه آماری نامحدود بوده ، بنابرابن برمبنای روشتعیین حجم نمونه کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین گردیده و از طریقنمونهگیری (غیراحتمالی) در دسترس انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامههایاستاندارد بر اساس طیف لیکرت (پنج گزینهای) استفاده شد. روایی پرسشنامه به روشصوری -محتوایی و پایایی آن با محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ برای هر متغیر محاسبه شد . برای تجزیه وتحلیل دادههای گردآوریشده و بررسی مدل مفهومی، از روشمدلیابی معادلات ساختاری و بابرازش مدل و تحلیلهای لازم صورت گرفت . در نهایت، با اصلاح AMOS استفاده از نرمافزارمدل مفهومی، برازش خوبی برای الگوی نظری طراحیشده، حاصل شد. بنابراین، می توان اظهارداشت که ویژگیهای فردی بهواسطه تصویر ذهنی بر رفتار گردشگری، دستاوردهای گردشگریو توسعه گردشگری تأثیر مثبت و معناداری دارد.}, keywords_fa = {توسعه گردشگری,تصویر ذهنی,تبلیغات,ویژگیهای فردی,رفتار گردشگری}, url = {https://tms.atu.ac.ir/article_3899.html}, eprint = {https://tms.atu.ac.ir/article_3899_a766e761353584f14233c525ccc514c1.pdf} }