دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تحلیل جامعه‌شناختی گردشگری ازدواج در ایران

حمید مسعودی؛ محسن نوغانی؛ حسین بهروان

دوره 14، شماره 47 ، آذر 1398، ، صفحه 157-191

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10611

چکیده
  تحلیل جامعه‌شناختی گردشگری ازدواج در بین زوج‌های جوان ایرانی هدف پژوهش حاضر است. نبود شناخت کافی از علل، فرایندها و پیامدهای این نوع گردشگری مسئله‌ای است که در این پژوهش دنبال می‌شود. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش گردآوری و تحلیل داده‌ها نیز تحلیل مضمون است. یافته‌ها نشان می‌دهد، مهم‌ترین نوع گردشگری ازدواج در ایران، سفر ماه‌عسل ...  بیشتر

امکان سنجی توسعه گردشگری رویداد ؤ(با تاکید بر رویدادهای فرهنگی )و تاثیر آن بر تعدیل فصلی بودن مقصدهای گردشگری (مطالعه موردی: شهر همدان)

نگار جلیلیان؛ مهدی کروبی؛ اسماعیل قادری

دوره 14، شماره 45 ، خرداد 1398، ، صفحه 35-56

https://doi.org/10.22054/tms.2019.27611.1794

چکیده
  مقصدهای گردشگری به عنوان کانون اصلی جذب گردشگران، نقش بنیادی را در توسعۀ صنعت گردشگری دارند زمانی می‌توان یک مقصد گردشگری را متمایز و موفق جلوه داد که بتوان تجربه‌های منحصر به فرد و جدیدی را به گردشگر ارائه داد. این وظیفه بر عهدۀ رویدادهای گردشگری نهاده شده است. رویداد در ترکیب با توسعۀ گردشگری باعث شکل‌گیری جاذبه در میان گردشگران ...  بیشتر