محمد رضا کریمی علویجه؛ مریم گلستانی
چکیده
هدف پژوهش بررسی تأثیر پیامهای کمیابی بر انگیزه خرید ناگهانی و رفتار خرید ناگهانی گردشگران هنگام رزرو آنلاین با نقش تعدیلگری تجربه سفر میباشد و بر مبنای هدف کاربردی و از نظر طرح پژوهش، کمی، از روش توصیفی- تحلیلی می-باشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه و جامعه آماری پژوهش گردشگرانی بودهاندکه تجربهی رزرو محصولات گردشگری آنلاینداشتهاند. ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی تأثیر پیامهای کمیابی بر انگیزه خرید ناگهانی و رفتار خرید ناگهانی گردشگران هنگام رزرو آنلاین با نقش تعدیلگری تجربه سفر میباشد و بر مبنای هدف کاربردی و از نظر طرح پژوهش، کمی، از روش توصیفی- تحلیلی می-باشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه و جامعه آماری پژوهش گردشگرانی بودهاندکه تجربهی رزرو محصولات گردشگری آنلاینداشتهاند. طبق جدول 384 نمونه انتحاب گردید. برای آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده و تجزیه وتحلیلها با استفاده از نرمافزار WARP PLS انجام شده است. نتایج نشان داد پیامهای کمیابی مبتنی بر زمان محدود بر انگیزه خرید ناگهانی، انگیزه خرید ناگهانی بر رفتار خرید ناگهانی، پیامهای کمیابی مقدار مبتنی بر تقاضای زیاد بر انگیزه خرید ناگهانی و همچنین پیامهای کمیابی مقدار مبتنی بر عرضه کم بر انگیزه خرید ناگهانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. اما تجربه سفر در رابطه بین پیامهای کمیابی مبتنی بر زمان محدود و انگیزه خرید ناگهانی نقش تعدیلگری ندارد.
امیر اصلانی افراشته؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ مریم نائلی
چکیده
ا با افزایش سرعت پیری جمعیت جهان و افزایش تعداد سالمندان، یکی از صنایعی که در چند دهه اخیر، این بخش از بازار برای آنها جذاب به نظر میرسد، صنعت گردشگری است. لذا این پژوهش به دنبال بررسی پیشایندها و پیامدهای رضایت از تجربه سفر گردشگران سالمند است. جامعه آماری، کلیه گردشگرانی هستند که به شهر اصفهان مسافرت کرده و از حداقل سن 60 سال برخوردار ...
بیشتر
ا با افزایش سرعت پیری جمعیت جهان و افزایش تعداد سالمندان، یکی از صنایعی که در چند دهه اخیر، این بخش از بازار برای آنها جذاب به نظر میرسد، صنعت گردشگری است. لذا این پژوهش به دنبال بررسی پیشایندها و پیامدهای رضایت از تجربه سفر گردشگران سالمند است. جامعه آماری، کلیه گردشگرانی هستند که به شهر اصفهان مسافرت کرده و از حداقل سن 60 سال برخوردار هستند. برای جمعآوری دادهها، پرسشنامهای ساختمند بر اساس پیشینه پژوهش تنظیمشده است که با روش نمونهگیری خوشهای و در دسترس ، تعداد 346 پرسشنامه، بهطور کامل پاسخدادهشده و مبنای تحلیل این پژوهش قرار گرفته است. برای تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری با بهرهگیری از نرمافزار پی ال اس استفادهشده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که از مجموع پیشایندهای مؤثر بر رضایت از تجربه سفر گردشگران سالمند، متغیر تازگی، درگیری و فرهنگ محلی مورد تأیید قرار نگرفتند و ارزش ادراکشده، تأیید گردید. در بررسی پیامدهای رضایت از تجربه سفر سالمندان، تمام فرضیات ازجمله کیفیت زندگی، رضایت از اوقات فراغت و رفتارهای آینده مورد پذیرش قرار گرفته است.
شیرین مهدوی؛ مصطفی عمادزاده؛ آذرنوش انصاری
چکیده
شناسایی بخشهای بازار گردشگری به توسعهی بهتر بستههای سفر و راهبردهای کارآمدتر کمک میکند. با شناسایی ارزشهای مورد انتظار ناشی از الگوهای رفتاری و مقایسه آن با علایق رفتاری سفر افراد سالمند درکنار ویژگیهای فردی میتوان بازار گردشگران سالمند را بخشبندی و پیش بینی کرد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ...
بیشتر
شناسایی بخشهای بازار گردشگری به توسعهی بهتر بستههای سفر و راهبردهای کارآمدتر کمک میکند. با شناسایی ارزشهای مورد انتظار ناشی از الگوهای رفتاری و مقایسه آن با علایق رفتاری سفر افراد سالمند درکنار ویژگیهای فردی میتوان بازار گردشگران سالمند را بخشبندی و پیش بینی کرد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی است. برای شناسایی ارزشهای مورد انتظار از رویکرد کیفی و روش دلفی و برای پیشبینی گروههای بازار از رویکرد کمی با استفاده از شبکههای عصبی بهره میبرد.این پژوهش بین 380 نفر ازگردشگران سالمندان اصفهانی و تهرانی به روش نمونه گیری غیر تصادفی و در دسترس انجام شده است. نتایج نشان میدهد ارزشها ناشی از ویژگیهای فردی و شخصیتی، انگیزههای سفر، تجربه سفر، سبک سفر و لذت سفر است. بازارگردشگران سالمند بر اساس ارزشهای مورد انتظار، با تکنیک شبکه عصبی در سه گروه محافظه کار، مرفه و جوان شناسایی و پیش بینی شدند.