دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
نقش گردشگری ورزشی در ترویج رفتارهای سبز گردشگران

جواد معدنی؛ رحیم زارع؛ احمد محمودی

دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 9-45

https://doi.org/10.22054/tms.2022.69842.2752

چکیده
  هدف تحقیق حاضر، بررسی نقش گردشگری ورزشی در ترویج رفتارهای سبز گردشگران با محوریت استان اردبیل است. روش تحقیق پژوهش حاضر، آمیخته یا ترکیبی است که با استفاده از رویکرد متوالی اکتشافی در دو فاز کیفی-کمّی انجام شد. روش‌های بکاررفته در این تحقیق، به‌ترتیب "تحلیل‌مضمون و پیمایش" است. مطابق با یافته‌های تحقیق در فاز اول، مضامین استخراج ...  بیشتر

نقش انگیزه ها و ریسک های ادراک شده در دلبستگی به مقاصد گردشگری ورزشی ماجراجویانه

مریم شهمرادی؛ هادی باقری

دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 117-143

https://doi.org/10.22054/tms.2023.70574.2764

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش انگیزه‌ها و ریسک‌های ادراک‌شده گردشگران در دلبستگی به مقاصد گردشگری ورزشی ماجراجویانه انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل پاراگلایدرسوارانی است که در سال 1400 به سایت‌های پروازی استان گلستان سفر کرده بودند که 103 از آنان با استفاده از نمونه‌گیری ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های امکان‌سنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران

سحر پیرجمادی؛ مرتضی مطهری؛ مهدی کروبی؛ احمد محمودی

دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 47-78

https://doi.org/10.22054/tms.2022.65108.2653

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص‌های امکان‌سنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی بود که با راهبرد زمینه‌یابی- اکتشافی انجام شد. بدین‌منظور با 21 نفر از صاحب‌نظران به‌صورت هدف‌مند و با استفاده از مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختارمند اشباع نظری حاصل شد. داده‌ها با استفاده ...  بیشتر

کوید 19 و گردشگری ورزشی: شناسایی پیامدها و ارائه راه‌کار

سلمان علوی؛ مهدی کروبی؛ اسماعیل ذبیحی؛ سید حسین علوی

دوره 15، ویژه نامه کووید 19 ، آذر 1399، ، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22054/tms.2020.52637.2324

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر شناسایی پیامدهای کوید 19 بر گردشگری ورزشی و ارائه راه­کار بود. این تحقیق با شیوه کیفی و با رویکرد تحلیل تماتیک انجام شد که از لحاظ هدف کاربردی و با ماهیت اکتشافی بود. جامعه آماری متشکل از کلیه صاحب­نظران رشته مدیریت ورزشی، جامعه­شناسی و گردشگری بودند. نمونه‌گیری به صورت هدفمند انجام شد که با 14 مصاحبه، اشباع نظری ...  بیشتر

بررسی نقش میانجیگری عوامل نهادی در تاثیر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی بر توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ماکو

سجاد پاشایی؛ فریبا عسکریان؛ عبدالرضا روزافزون

دوره 14، شماره 45 ، خرداد 1398، ، صفحه 57-80

https://doi.org/10.22054/tms.2019.20248.1561

چکیده
  امروزه صنعت گردشگری ورزشی ازجمله صنایع پر درآمد و در عین حال سالم و پاک برای اقتصاد هر کشور محسوب می‎گردد. هدف از انجام پژوهش، بررسی نقش میانجی­گری عوامل نهادی در تاثیر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی بر توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ماکو بود. جامعه­ی آماری این پژوهش را گردشگران ورزشی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در سال 95، که ...  بیشتر

طراحی مدل موانع فراروی توسعه گردشگری ورزشی مشهد

زهرا سادات میرزازاده؛ حسین عبدالملکی

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، ، صفحه 25-35

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5728

چکیده
  هدف محقق از این تحقیق، ارائه مدل موانع فراروی توسعه گردشگری ورزشی مشهد بود.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر چگونگی جمعآوری دادهها توصیفی ازنوع همبستگی به شمار میرفت. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه اساتید و خبرگان مدیریت ورزشیمشهد تشکیل میدادند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای است که گلدی گوکلانی( 1390 ) درپژوهش خود از آن استفاده ...  بیشتر

نگرشی بر آمیزه ی بازاریابی گردشگری ورزشی استان اردبیل از دیدگاه گردشگران داخلی

آیدین تاج زاده نمین؛ ابوالفضل تاج زاده نمین؛ کامبیز نیکنام

دوره 7، شماره 20 ، بهمن 1391، ، صفحه 49-80

https://doi.org/10.22054/tms.2013.3982

چکیده
  لازم و اتخاذ رویکردهای بازاریابی می توان این نوع از گردشگری را در ایران، به ویژه استان اردبیل، توسعه داد. باوجود اهمیت این مهم، تا کنون هیچگونه تحقیق جدی در این خصوص در ایران یا در استان مذکور انجام نپذیرفتهاست. از آنجا که گردشگری ورزشی، مبحثی نو در صنعت گردشگری ایران و استان اردبیل است، لذا مسئلهاصلی، نحوه ی استفاده مناسب از این فرصتها ...  بیشتر