مهدی کاظمی؛ علی اکبر نیک نفس؛ مهدیه احمد عمویی
دوره 3، شماره 9 ، شهریور 1384، ، صفحه 91-116
چکیده
صنعت گردشگری به عنوان یکی از عرصه های فعالیت بشری توانسته است با استفاده روزافزون از فناوری اطلاعات در عرضه خدمات به پیشرفت های قابل توجهی نایل آید. در این مقاله مدلی مفهومی ارایه شده است که نشان می دهد چگونه می توان از سیستم های تصمیم یار در بخش اسکان صنعت گردشگری، جهت ارایه خدمات بهتر به گردشگران استفاده نمود. این سیستم، در واقع زیر ...
بیشتر
صنعت گردشگری به عنوان یکی از عرصه های فعالیت بشری توانسته است با استفاده روزافزون از فناوری اطلاعات در عرضه خدمات به پیشرفت های قابل توجهی نایل آید. در این مقاله مدلی مفهومی ارایه شده است که نشان می دهد چگونه می توان از سیستم های تصمیم یار در بخش اسکان صنعت گردشگری، جهت ارایه خدمات بهتر به گردشگران استفاده نمود. این سیستم، در واقع زیر سیستمی از یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری است که از بخش هایی همچون پایگاه مدیریت مدل، پایگاه مدیریت داده و رابط – کاربر تشکیل شده است. با بکارگیری چنین سیستمی کاربر می تواند براحتی شرایط خود را از طریق رابط - کاربر به سیستم منتقل کند و سیستم با استفاده از مدل، از بین گزینه های موجود در پایگاه داده های خود، با توجه به شرایط کاربر مناسب ترین گزینه ها که رضایت و مطلوبیت بیشتری را برای او فراهم می نماید به وی، پیشنهاد کند. سپس گردشگر می تواند از میان گزینه های پیشنهاد شده، موردی را که بیشتر برایش جذاب بوده، انتخاب نماید و به راحتی امکان دسترسی به مشخصات کامل و ذخیره جا در اقامتگاه مطلوب خود را خواهد داشت.