دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
بازاریابی کارآفرینانه هتلداری در ج.ا.ا. یک الگوی کاربردی

مرتضی خزائی پول؛ ابوالفضل تاج زاده نمین؛ حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی کروبی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، ، صفحه 1-46

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10424

چکیده
  این تحقیق دارای دو هدف اصلی است، هدف اول آن ارائه مدل بازاریابی کارآفرینانه برای هتلداری ج.ا.ایران و هدف دوم اندازه‌گیری بازاریابی کارآفرینانه و اثرات آن بر عملکرد هتلداری است که برای انجام آن از روش تحقیق آمیخته در قالب طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی - کمی) استفاده شد. در بخش کیفی، از تحلیل محتوای کیفی برای توسعه مقیاس بازاریابی کارآفرینانه ...  بیشتر

مکان‌یابی هتل‌های شهر اهواز با استفاده از GIS و AHP

محمد علی فیروزی

دوره 14، شماره 46 ، شهریور 1398، ، صفحه 165-195

https://doi.org/10.22054/tms.2019.10431

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف کلی مکان‌یابی هتل­های شهر اهواز و اهداف جزئی توزیع مناسب هتل‌ها در سطح شهر و کاهش بار ترافیکی ناشی از سفرهای غیرضروری صورت گرفته است که در این راستا دو سؤال اساسی مطرح و در پی رسیدن به پاسخ آن هستیم: 1- آیا شهر اهواز نیاز به هتل­های جدید دارد؟ 2- در صورت نیاز به احداث هتل­های جدید، کدام مناطق جهت احداث هتل­های ...  بیشتر

عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در هتلهای شهر شیراز

محمود نادری بنی؛ علی دلشاد؛ فاطمه محمدی؛ مرضیه ادیب زاده

دوره 10، شماره 29 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 69-93

چکیده
  در دهههای اخیر، فناوری های اطلاعاتی تقریبا با تمام جنبههای زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفهای گره خورده است. کاربرد فناوری های اطلاعاتی در حوزههای مختلف و رشد سریع استفاده از رایانه در سازمانها، اهمیت ویژه ای به بررسی عوامل مؤثر بر عدم پذیرش فناوری های اطلاعاتی در سازمانها، بخشیده است. بهرغم تمام مزیتهای ذاتی فناوری های ...  بیشتر

سطح تعهد محیطی در هتل های شهر تهران

محمود ضیایی؛ فرانک رنجبر متعلق

دوره 8، شماره 21 ، فروردین 1392، ، صفحه 88-59

چکیده
  چکیدهامروزه توسعهی پایدار گردشگری نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت تلقی میشود. برای حصولبه این مهم لازم است که هر یک از بازیگران نظام گردشگری کشور، متناسب با جایگاهشان بهتعهدات خود در این زمینه ازجمله تعهدات محیطی عمل نمایند.هدف این مقاله تعیین سطح تعهد محیطی در تأسیسات اقامتی تهران و شناسایی عوامل تأثیرگذاربر گرایش مدیران این واحدها ...  بیشتر

مقایسه ی ادراکات و انتظارات مهمانان نسبت به پنج بعد کیفیت خدمات در صنعت هتلداری (مطالعه موردی هتل همای 2 مشهد)

مهدی کروبی؛ جواد یوسفی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، ، صفحه 65-84

چکیده
  کیفیت خدمات همواره به عنوان یکی از مباحث مهم در رقابت پذیری بنگاه های خدماتی مطرح بوده است. از این رو به کارگیری روشی که به کمک آن بتوان کیفیت خدمات را اندازه گیری کرد همواره حائز اهمیت بوده است. هر چند که کارشناسان و محققان نسبت به کارگیری روش های مختلف اندازه گیری کیفیت خدمات هیچ گونه اتفاق نظری ندارند. در این مطالعه با توجه به نتایج ...  بیشتر