دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
ارزیابی تقاضای گردشگری در مجموعه های تاریخی آسیب دیده:مورد مطالعه: ارگ بم

لیلا وثوقی؛ زهره کیانی فیض آبادی؛ اعظم نژاد دهبکری

دوره 15، شماره 51 ، مهر 1399، ، صفحه 57-78

https://doi.org/10.22054/tms.2020.29232.1847

چکیده
  رشد تقاضای سفر به جاذبه­هایی که به دلایل طبیعی و انسانی تخریب شده­اند، نوع جدیدی از گردشگری را در دنیای امروز رقم زده است. به باور صاحب‌نظران، توسعه گردشگری در این قبیل سایت­ها می­تواند در بازسازی آن‌ها مؤثر ­باشد. در این راستا، توجه به ویژگی­های تقاضا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان سیستم گردشگری، دارای اهمیت بسیاری است. ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر بر موفقیت اقامتگاه‌های سبز

لیلا وثوقی؛ نرگس شمسی ماربینی

دوره 10، شماره 32 ، اسفند 1394، ، صفحه 87-67

چکیده
  گردشگری یکی از فعالیتهای روبه رشد در سراسر جهان است و در عین حال یکی از تهدیدهای اصلی برای محیط ‌ (محیط طبیعی و فرهنگی) به شمار می‌رود. به دنبال توجهات جهانی به مقوله محیط زیست در دهه‌های گذشته و ارزش یافتن پارادایم گردشگری پایدار و پدید آمدن مفاهیمی چون اکوتوریسم، گردشگری سبز یا مسئولانه، به عنوان مکانیسم‌های کنترل پیامدهای منفی ...  بیشتر

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت در گردشگری زمستانی مورد مطالعه: دو مقصد زمستانی شمشک و دربندسر

لیلا وثوقی؛ فضیله دادور خانی؛ سید حسن مطیعی لنگرودی؛ محمد تقی رهنمایی

دوره 6، شماره 15 ، خرداد 1390، ، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/tms.2011.5082

چکیده
  هدف از این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر رضایت گردشگران زمستانی با تاکید بر ویژگی های مقاصد اسکی است. از الزامات موفقیت در گردشگری رضایت گردشگر، یکی از ارکان اصلی نظام گردشگری، است. توسعه گردشگری بدون آگاهی از چگونگی رضایت گردشگران و عوامل موثر بر آن ممکن نیست. این مقوله اگر چه در همه انواع و گونه های متنوع گردشگری از عوامل کلی تبعیت ...  بیشتر

گردشگری تلخ (با تأکید بر گردشگری جنگ)

لیلا وثوقی

دوره 3، شماره 10 ، آذر 1384، ، صفحه 105-128

چکیده
  هدف از این مقاله معرفی گردشگری تلخ، به عنوان یکی از انواع رو به گسترش گردشگری، در بازار گردشگری جهان است. در حالی که بخش گسترده ای از مطالعات گردشگری درباره ی بازاریابی، مصرف وعرضه مقاصد تفریحی، شاد و سرگرم کننده گردشگری است، برخی از محققین و نویسندگان گردشگری، در جست و جوی آنتی تزهای تراژدی، مرگ و جنگ هستند. هرچند ارتباط بین جنگ، مرگ، ...  بیشتر

گردشگری ماجراجویانه

مجتبی قدیری معصوم؛ لیلا وثوقی

دوره 3، شماره 8 ، خرداد 1384، ، صفحه 41-58

چکیده
  گردشگری پدیده ایست کهن که از دیر زمان در جوامع انسانی وجود داشته و به طور پیوسته در طول تاریخ، متأثر از شرایط اقتصادی، اجتماعی - فرهنگی و فنی در حال تغییر و تحول بوده است. از دهه های اخیر خصوصاً ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، تقاضا و بازار گردشگری، متأثر از گسترش شتابان شهرنشینی، ارتباطات و تکنولوژی، تغییرات بسیاری کرده است. اساس گردشگری نوین، مبتنی ...  بیشتر